April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۵۵۹
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
تسلا که به‌خاطر تبعیض نژادی در محیط کار به پرداخت غرامت ۱۵ میلیون دلاری محکوم شده بود باید باری دیگر در دادگاه مرتبط به این پرونده حضور پیدا کند؛ چون شاکی با این غرامت موافقت نکرده است.
تسلا به اتهام تبعیض نژادی بار دیگر به دادگاه برمی‌گردد
اووِن دیاز که پیش‌تر به‌عنوان متصدی آسانسور در کارخانه‌ی فرمونت تسلا کار می‌کرد و این شرکت را به تبعیض نژادی متهم کرده بود قرار است باری دیگر در دادگاه با این خودروساز بزرگ آمریکایی روبه‌رو شود. هیئت منصفه‌ی دادگاه در ابتدا تسلا را به جریمه‌ی ۱۳۷ میلیون دلاری محکوم کرد، اما یک قاضی آمریکایی هزینه را به ۱۵ میلیون دلار کاهش داد.

هفته‌ی گذشته دیاز و وکلایش غرامت ۱۵ میلیون دلاری را رد کردند و اکنون یک قاضی فدرال در ایالت کالیفرنیا با درخواست تسلا برای برگزاری دادگاهی جدید موافقت کرده است.

براساس آنچه تک‌کرانچ می‌نویسد اوون دیاز به‌دنبال دریافت غرامت معادل ضرر و غرامت تنبیهی از تسلا است. دیاز ادعا می‌کند همکارانش در کارخانه‌ی فرمونت تسلا اقداماتی نژادپرستانه برای اذیت کردن او انجام داده‌اند، از جمله استفاده از عبارات توهین‌آمیز و کشیدن نقاشی سواستیکا (نمادی که نازی‌ها استفاده می‌کردند).

در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) هیئت منصفه‌ی دادگاه جریمه‌ی ۱۳۷ میلیون دلاری در نظر گرفت، اما در ماه آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) یک قاضی منطقه‌ای در سان فرانسیسکو گفت جریمه‌ی ۱۳۷ میلیون دلاری بیش از حد زیاد است و تسلا باید ۱۵ میلیون دلار غرامت به اوون دیاز پرداخت کند.

قاضی آمریکایی دو هفته به دیاز زمان داد تا با دریافت غرامت ۱۵ میلیون دلاری موافقت کند. دیاز و وکلایش گفتند با این اقدام دادگاه موافقت نمی‌کنند و کاهش شدید مبلغ غرامت، ناعادلانه است و حقوق اساسی دیاز را زیر پا می‌گذارد.

بازگشت به دادگاه می‌تواند برای اوون دیاز زمان‌بر، پرهزینه و حتی پرمخاطره باشد و در نهایت باعث شود او به جای دریافت غرامت، با پول کمتر از قبل دادگاه را ترک کند. البته هلن ریلا، از اعضای ارشد شرکت حقوقی Wilk Auslander، می‌گوید محتمل‌ترین نتیجه این است که اوون دیاز پس از برگزاری دادگاه جدید غرامتی در میانه‌ی بازه‌ی ۱۵ تا ۱۳۷ میلیون دلار دریافت کند.

قاضی آمریکایی کنفرانسی خبری برای روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر) برنامه‌ریزی کرده، اما هنوز تاریخ برگزاری دادگاه جدید اعلام نشده است. تسلا به درخواست رسانه‌ی تک‌کرانچ برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده، اما می‌گوید در گذشته مرتکب هیچ کار اشتباهی نشده است.

این نخستین پرونده‌ی پرحاشیه‌ی تسلا نیست. این شرکت خودروساز آمریکایی که مدیرعاملش یکی از پرحاشیه‌ترین افراد معروف به‌حساب می‌آید، در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با چندین پرونده‌ی تبعیض نژادی و آزار جنسی است. اوایل ماه جاری میلادی یک سهام‌دار تسلا شکوائیه‌ای علیه این شرکت ثبت کرد و گفت ایلان ماسک و اعضای هیئت‌مدیره‌ی تسلا به شکایت‌های کارمندان بی‌توجهی می‌کنند و محیط کار را به جایی ناامن تبدیل کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: