April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۶۳۰
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
کارتخوان‌ها از رایج‌ترین ابزار‌های خرید هستند که توسط بانک‌ها در اختیار عموم مشتریان نظام بانکی قرار می‌گیرد تا با استفاده از آنها، تراکنش‌های مالی خود را عملیاتی کنند.
بالاترین ثبت رکورد تراکنش از کارتخوان‌های بانک دی
شرکت تجارت الکترونیک دی تا پایان سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۶۳ دستگاه کارتخوان را در واحد‌های مختلف صنفی سراسر کشور راه اندازی و فعال کرده است.
 
این کارتخوان‌ها طی همین دوره زمانی بیش از ۹۲ میلیون فقره تراکنش را ثبت کرده اند که یک رکورد در این بانک محسوب می‌شود.
 
جانمایی درست، شناسایی عوامل موثر در کاهش ضریب خطا و نیز توسعه زیرساخت‌های فنی باعث افزایش کیفیت و کمیت تراکنش‌های انجام شده بر روی کارتخوان‌های بانک دی شده است.
 
مدیرعامل بانک دی در یک مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیئت‌مدیره بانک در چهار ماه گذشته گفت: پس از استقرار هیئت‌مدیره جدید بانک و ابلاغ برنامه‌های عملیاتی شعب و ستاد از ابتدای سال جاری، حرکت تمامی ارکان بانک بر مدار برنامه‌محوری قرار گرفته است.

وی افزود: بازنگری سیاست اعتباری، افزایش شفافیت در چارچوب ضوابط ابلاغی، ارتقای فرایند‌های کنترل ریسک اعتباری، گسترش و تجهیز مرکز آموزش کارکنان، ارائه تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن و صرفاً با ارائه گواهی کسر از حقوق، تقویت بخش حقوقی و وصول مطالبات از طریق به کارگیری کارشناسان خبره با برنامه‌ریزی هدفمند برای فروش املاک مازاد بانک گوشه‌ای از عملکرد صد روزه هیئت‌مدیره جدید بوده است که آغازگر مسیر بهبود شاخص‌های عملیاتی بانک است.

قیطاسی رعایت قوانین و ضوابط بانک مرکزی و حرکت در چارچوب سیاست‌های اقتصادی کشور را مهم‌ترین رویکرد هیئت‌مدیره در فرایند تعامل با نهاد‌های بالادستی دانست و تصریح کرد: در مدت کوتاه تصدی مدیریت بانک، با همراهی و حمایت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند سال ۱۳۹۹ مورد تایید قرار گرفت تا پس از ۹ ماه شاهد بازگشایی نماد بانک باشیم.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که صبوری و اعتماد سهامداران به برنامه‌های هیئت‌مدیره کنونی بانک منتج به دریافت مجوز برگزاری مجمع شد، که این اقدام نوید دهنده روز‌های امیدوارکننده برای سهامداران و سایر ذینفعان است.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به این که بانک دی بیش از یک میلیون سهامدار دارد که ۷۰ درصد آن‌ها را ایثارگران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند، افزود: بازگشایی نماد دی و امکان معامله آن جزو مطالبات برحق جامعه هدف و سهامداران از هیئت‌مدیره بود که با تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان بانک دی و تصویب صورت‌های مالی گام مهمی در این مسیر برداشته شده است و به زودی نیز صورت‌های مالی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بانک نیز منتشر خواهد شد.
 
تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال و مقایسه آن با صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که بانک‌های سامان و ملت که در سال قبل دارای نسبت کفایت سرمایه به ترتیب ۲،۱۵ درصد و ۷،۱۱ درصد بودند در سال مالی ۱۴۰۰ موفق شدند تا این نرخ را به استاندارد‌های مد نظر بانک مرکزی نزدیک کرده و آن را به ترتیب به ۸،۴۵ درصد و ۸،۲ درصد افزایش دهند.

اما شرایط برای بانک‌های آینده، دی و پارسیان بسیار نامطلوب پیش رفته است. زیرا نرخ کفایت سرمایه آن‌ها در قیاس با سال ۱۳۹۹ منفی‌تر شده است. نسبت کفایت سرمایه بانک آینده در سال ۹۹ حدود ۱۲۲ درصد منفی بود که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵۷ درصد منفی رسید. این نسبت در بانک دی طی سال ۹۹ برابر با منفی ۳۱ درصد بود که در پایان سال گذشته به منفی ۳۹ درصد تغییر یافت.

گفتنی است که این نرخ برای بانک دی طی سال‌های ۹۸ و ۹۷ به ترتیب منفی ۵۳ درصد و منفی ۳۰ و نیم درصد بود. بانک پارسیان هم که در سال ۹۹ با نسبت کفایت سرمایه منفی ۵،۵۱ درصد مواجه بود در سال ۱۴۰۰ این نرخ را به منفی ۷، ۷۷ درصد تغییر داد.

در این بین پست بانک که در سال ۱۴۰۰ نسبت کفایت سرمایه خود را به ۳،۸۹ درصد افزایش داد با وجود این که هنوز از استاندارد مناسبی برخوردار نیست، اما تلاش خود را کرده که نسبت به سال ۹۹ که از نسبت منفی ۱،۱۴ درصد برخوردار بود، فاصله بگیرد.

بانک صادرات نیز در سال ۹۹ این نسبت را منفی ۵ صدم درصد اعلام کرده بود و در سال ۱۴۰۰ آن را به ۲ و نیم درصد مثبت رساند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: