اسدی جوزانی تعیین قیمت در روز‌های تعطیل را سوال برانگیز توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۹۶۴۷
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر از مسئولان خواست با دلالان بحران ساز برخورد جدی داشته باشند و گفت: جای تعجب و تاسف دارد که بازار طلا در دست مافیاست و سود و زیان مردم را دست‌های پشت پرده تعیین می‌کنند.
بازار طلا در دست مافیا
رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با انتقاد شدید از آشفته بازاری که بر طلا حاکم شده است گفت: قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر میکند. برای مدتی روند رو به رشد قیمت‌ها را شاهد هستیم و بدون آنکه هیچ توجیهی داشته باشد، قیمت‌ها روند نزولی را در پیش می‌گیرد. این نابسامانی بیانگر آن است که نظارتی بر بازار وجود ندارد.

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها باید حساب و کتاب داشته باشد گفت: افزایش قیمت طلا باید تابع اونس جهانی باشد، در حالی که این گونه نیست و تغییرات بدون آنکه دلیل مشخصی داشته باشد، صورت می‌گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی و بی توجهی به بحران‌هایی که به صورت مقطعی از سوی واسطه گران بر بازار اعمال می‌شود گفت: نظارتی بر بازار صورت نمی‌گیرد، قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر میکند و مردم در این آشفته بازار، زیان دید بینندگان اصلی هستند.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه بزرگترین ضعف اقتصاد کشور نبود نظارت است گفت: از یک سو با کمبود نظارت روبرو هستیم که بزرگترین اشکال است و جای سوال دارد که دستگاه‌های ناظر انجام وظیفه نمی‌کنند و از سوی دیگر برخورد لازم از سوی دستگاه‌های مسئول صورت نمی‌گیرد تا زنگ خطر برای بحران سازان به صدا درآید.

وی با یادآوری اینکه مثالی در بین مردم رایج است که می‌گویند رضا شاه به دنبال گرانی نان، وارد دکان نانوایی میشود و نانوا را به دلیل گرانفروشی در تنور می‌کند گفت: هنگامی که این رفتار رضاشاه دهان به دهان دربین مردم می‌چرخد، هنوز رضاشاه از داخل مغازه نانوایی بیرون نیامده که نانوا‌های دیگر قیمت نان را پایین می‌آورند، زیرا از عواقب کار می‌ترسند.
 

اسدی جوزانی با طرح این پرسش که افزایش قیمت‌ها تابع چه قانونی است گفت: وقتی قیمت یک کالا تغییر می‌کند، قیمت‌های دیگر را نیز با خود بالا میبرد، زیرا تفکر بخریم تا گرانتر نشده، در بین تمامی مردم حاکم است، زیرا هیچ اعتمادی به قول‌های مسوولان ندارند و هرگاه مسوولان وعده کنترل قیمت‌ها و مدیریت بازار را مطرح کرده اند، گرانی بیشتر و نابسامانی جدی‌تر شده است.

وی از وجود مافیا در بازار طلا خبر داد و گفت: متاسفانه عده‌ای روند بازار و قیمت‌ها را تعیین می‌کنند که در نتیجه قیمت طلا در بازار جابجا میشود، اما سوال اینجاست که چگونه در روز‌های تعطیل و هنگامی که بازار برای تعیین قیمت طلا، تعطیل است، قیمت‌ها بالا می‌رود؟

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه بار‌ها شاهد بوده ایم که در روز‌های تعطیل قیمت طلا رشد سرسام‌آوری پیدا کرده است گفت: این‌ها چه کسانی هستند که در روز‌های تعطیل قیمت طلا را تعیین میکنند و بازار را به آشوب می‌کشانند؟
برچسب ها: طلا ، مافیا ، سکه ، اقتصاد ، جواهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: