کد خبر: ۳۷۹۶۵۰
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
به تازگی شهرداری تهران در یکی از معابر پر تردد شهر گلدان‌های بزرگی را در وسط پیاده رو گذاشته تا دستفروشان این خیابان نتوانند بساط گستری کنند.
راهکار عجیب شهرداری برای حذف دستفروشان از معابرپایتخت
مقابل بیمارستان نجمیه سال هاست که محل تجمع دستفروشانی هست که قاب و محافظ گوشی تلفن همراه می‌فروشند. به تازگی شهرداری برای حذف دستفروشان از این معبر گلدان‌های بزرگی را در مکان‌هایی که آن‌ها بساط می‌کردند گذاشته است. دستفروشان هم لا به لای گلدان‌ها بساط کرده اند و تنها عابران پیاده دشوار‌تر از همیشه از عرض پیاده رو عبور می‌کنند.

جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهردار تهران درخصوص این شیوه مقابله با دستفروشان ترجیخ می‌دهد سکوت کند و می‌گوید در این خصوص حرفی نمی‌زند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم به اکو ایران می‌گوید:‌باید این موضوع را از کسانی که این راهکار‌ها را طراحی می‌کنند بپرسید من حدس می‌زنم گاهی وقتی می‌خواهیم کاربری یک معبر عوض شود مجبور هستند از یک سری اتفاقات واسطه استفاده کنند و به صورت موقت تغییراتی در آن محوطه ایجاد تا از حالت بساط گستری بیرون بیاید.

وی ادامه می‌دهد:‌تصویری که شما به من نشان دادید که در این معبر گلدان گذاشته شده است تا معبر پر شود و دیگر اجازه حضور دستفروشان در این معبر داده نمی‌شود این بالاخره بهتر از این است که ۲۰ نفر آدم نگهبانی بدهند که کسی در این محدوده بساط گستری نکند. حتما برگزاری رویداد‌ها در این معابر و گذاشتن گلدان بهتر است در معابر کم عرض امکان برگزاری رویداد‌های فرهنگی نیست، ولی امکان گلدان گذاشتن است.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه می‌کند:‌این به آن معنا نیست که هر جا دستفروش هست ما با گلدان آن را پر کنیم که دستفروش نباشد، اما به به عنوان راهکار موقت می‌توان از آن استفاده کرد، اما نباید به صورت دائم باشد.

پیش از مسئولان شهری تهران از جمع آوری اطلاعات و ثبت نام دستفروشان برای ساماندهی آن‌ها و صدور کارت شناسایی خبر داده بودند. به گفته آن‌ها هیچ دست فروشی جمع نخواهد شد بلکه به روز بازار‌ها منتقل می‌شوند و در حال حاضر بیش از ۵ هزار دست فروش در روز بازار‌ها مشغول به کار هستند. ۵ محور تجریش، هفت تیر، ولیعصر، شهرزاد، انقلاب و بازار تهران در دستور کار ساماندهی دست فروشان قرار دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: