کد خبر: ۳۷۹۷۸۷
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
0
سازمان هواشناسی در هشداری از تداوم فعالیت سامانه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران، البرز و چند استان دیگر خبر داد.
پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در تهران، البرز و چند استان دیگر
با اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی، فعالیت پدیده وزش باد شدید و خیزش گردوخاک تا روز دوشنبه (فردا) فعال خواهد بود که وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در استان‌های مرزی نفوذ گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس امروز یکشنبه در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، سمنان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال مرکزی، قم وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

فردا (دوشنبه) نیز در استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران، نوار شرقی کرمان همین شرایط را خواهیم داشت.

اثر مخاطره نیز کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عنوان شده است.

سازمان هواشناسی به عدم قرارگیری در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر در مواقع بروز گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کار و استحکام سازه‌های موقت ازجمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

بر اساس این گزارش سازمان هواشناسی همچنین از فعالیت سامانه دیگری در قالب رگبار موقتی باران، رعدوبرق و وزش باد از امروز تا روز دوشنبه خبر داد که سبب رگبار و رعدوبرق (در مناطق مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها خواهد شد؛ بنابراین امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان و روز دوشنبه در ارتفاعات و دامنه گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بارش موقتی بازان را خواهیم داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: