عمبکرد بازار سرمایه در ۱۲ تیر ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۹۸۲۹
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
بازار سرمایه امروز با افزایش هزار و ۳۴۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.
برگشت بورس بر مدار رشد
در معاملات روز یکشنبه دوازدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۳۴۶ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید که در مقایسه با یکشنبه هفته گذشته ۵ تیر ماه با ریزش ۱۸ هزار و ۹۸۵ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید که شاخص هم وزن بورس با افت ۴ هزار و ۹۷۵ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحدی ایستاد.

در بازار امروز ارزش سهام حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که در هفته گذشته هم منفی بوده و ۵۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است.

بر همین اساس در بازار امروز گروه‌های فلزات اساسی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین خروج سرمایه را داشته و نماد‌های خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
 

ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان کاهش یافت که در مقایسه با هفته گذشته معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان کاهش یافت.
 
در همین رابطه علی حیدری کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: بازار سرمایه در فروردین ماه نسبت به خرداد و تیرماه عملکرد بهتری داشته است.

وی افزود: بازار سرمایه امروز بر مدار نزولی قرار گرفته است و ما هر روز شاهد خروج سرمایه از این بازار هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: ریزش شاخص در این روز‌ها نشان از اتفاقات در حوزه بین المللی دارد که تاثیرات مثبت و منفی را بر شاخص اعمال می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: