کد خبر: ۳۷۹۸۳۵
۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
شایعه‌ی جدیدی می‌گوید مایکروسافت احتمالاً سرفیس گو ۴ را با پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری Arm تولید می‌کند. این تبلت اقتصادی شاید تا قبل از پایان امسال عرضه شود.
سرفیس گو ۴ احتمالاً با پردازنده Arm به‌زودی از راه می‌رسد
نسل جدید تبلت اقتصادی مایکروسافت که فعلاً آن را با نام سرفیس گو ۴ می‌شناسیم ممکن است با پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری Arm تولید شود. به گزارش XDA Developers به نقل از Windows Central، مایکروسافت هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته و ممکن است این تبلت جدید در نهایت از پردازنده‌ی Arm استفاده نکند.

از زمان معرفی نسخه‌ی آرم ویندوز (Windows on Arm) و سپس رونمایی سرفیس گو، شماری از کاربران همواره خواستار عرضه‌ی محصولی در خانواده‌ی سرفیس گو شده‌اند که از ویندوز آرم استفاده کند. پلتفرم‌هایی مثل Qualcomm Snapdragon ۷c به‌طور معمول در دستگاه‌های اقتصادی استفاده می‌شوند و برخی از دستگاه‌های این بخش از بازار نظیر سامسونگ گلکسی بوک گو توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ قصد دارد جدی‌تر از همیشه به معماری آرم نگاه کند. این شرکت در جریان برگزاری مراسم Build امسال مجموعه‌ابزار کاملی را با سرویس‌هایی که به‌صورت بومی برای معماری آرم توسعه داده شده‌اند (نظیر Visual Studio) معرفی کرد.

این شرکت همچنین با پروژه‌ی Volterra به‌دنبال تولید سیستمی برپایه‌ی معماری آرم است. Volterra یک کیت توسعه‌ی محصول است که از مدل ناشناخته‌ای از پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم استفاده می‌کند. توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از این کیت، اپلیکیشن‌های آرم را توسعه می‌دهند و آزمایش می‌کنند.

با وجود برنامه‌های مایکروسافت برای افزایش توجه به آرم، احتمالاً این شرکت قصد ندارد به‌این‌زودی‌ها به‌شکل همه‌جانبه سراغ معماری آرم برود (مشابه اقدامی که اپل در کامپیوتر‌های خانواده‌ی مک انجام داده است). مایکروسافت همچنان به تولید سرفیس‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل ادامه می‌دهد. ردموندی‌ها ممکن است مدل دیگری از سرفیس گو ۴ را با پردازنده‌ی اینتل بسازند که مخصوص کسب‌وکار‌ها باشد و مدل مجهز به پردازنده‌ی آرم را دردسترس مشتریان عادی قرار دهند.

اگر مایکروسافت واقعاً به‌دنبال تولید سرفیس گو ۴ با پردازنده‌ی آرم باشد احتمالاً در نهایت از یکی از پردازنده‌های سری Snapdragon ۷c استفاده می‌کند، البته امکان استفاده از پردازنده‌های دیگری نیز وجود دارد. شاید شرکت ردموندی سراغ مدلی قدیمی از پردازند‌ه‌های سری Snapdragon ۸cx برود، اما احتمال این کار کمتر است.

بهره‌مندی سرفیس گو ۴ از پردازنده‌ی آرم صرفاً حدس و گمان است و تا زمانی که مایکروسافت چیزی اعلام نکند همه‌چیز در حد شایعه باقی می‌ماند. این‌که چنین دستگاهی چه زمانی عرضه می‌شود، سؤالی است که جواب دادنش ساده نیست. مایکروسافت سرفیس گو ۲ را حدوداً دو سال پس از نسل اول عرضه کرد، اما یک سال بعد شاهد عرضه‌ی سرفیس گو ۳ بودیم. سرفیس گو ۴ ممکن است امسال دردسترس قرار بگیرد. در دیرترین حالت، سال آینده‌ی میلادی شاهد عرضه‌ی این تبلت خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: