انتقاد یک فعال کارگری از تعطیلی فقط کارمندان در تهران
کد خبر: ۳۷۹۹۰۲
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
0
عضو هیات مدیره کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور از تعطیل نشدن کارگران تهرانی بدلیل آلودگی هوا انتقاد کرد.
مگر کارگران قلب و ریه و شش ندارند؟!
براساس اعلام دولت، امروز سیزدهم تیرماه، ادارات دولتی و مهدکودک‌های تهران به خاطر آلودگی هوا تعطیل شدند.

حسین حبیبی در این رابطه می‌گوید: بازهم شاهد تبعیض هستیم؛ چرا کارمندان دولت که عموماً در فضای بسته و پشت میز کار می‌کنند، تعطیل شده‌اند، ولی کارگران بخش خصوصی که بیشتر در فضای باز کار می‌کنند و کارشان هوازی و یدی است، مشمول تعطیلی نشده‌اند؛ کارکنان دولت مگر ریه و خون و اعصاب و روان‌شان از کارگران رنگین‌تر است یا از فضا آمده‌اند که در آلودگی هوا وکرونا تعطیل می‌شوند؛ همیشه تعطیلی برای پرسنل دولت است و کارگران بی‌نصیبند!

به گفته وی، این تبعیض آشکار در تمام دولت‌ها بوده و امروز هم تداوم دارد؛ دولت به جای اینکه در تهران «تعطیل عمومی» اعلام کند و برای همه‌ی شاغلان امکان در خانه ماندن و دوری از هوای آلوده را فراهم نماید، فقط کارمندان را تعطیل کرده است.

این فعال کارگری اضافه می‌کند: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت فنی، کار کردن در شرایط پرخطر را ممنوع کرده‌اند؛ اما یک کارگر تهرانی که قرارداد موقت است و دولت از او حمایت نکرده، چطور می‌تواند از کار کردن در این هوای آلوده و پرخطر امتناع کند یا در خانه بماند؟!

حبیبی تاکید می‌کند: مگر کارگران قلب و ریه و شش ندارند یا دولت فکر می‌کند باید جان و سلامتی‌شان را در راه منافع کارفرمایان فدا کنند؟! اگر مشکل یا بیماری جسمی و روحی برای کارگران در این هوای آلوده و میکروبی به وجودآید، مقصر کیست و چه کسی خسارات بی‌شمار آن را تقبل می‌کند؛ بسیاری از کارگران ساختمانی و آن‌هایی که در فضای باز کار می‌کنند، حتی یک بیمه ساده ندارند که اگر مریض شدند، بتوانند درمان شوند یا غرامت ایام بیکاری بگیرند!
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: