April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۹۳۴
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
0
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه می‌تواند بخش فعال در پیشرفت اقتصادی کشور باشد، بنابراین حمایت و تقویت از بازار سرمایه امری ضروری برای دولت و مجلس است.
تقویت و حمایت از بازار سرمایه، امری ضروری برای دولت و مجلس
«محسن زنگنه» با تاکید به اینکه بازار سرمایه و مجموع اقتصاد کشور باید سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان داشته باشند، افزود: پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه و اقتصاد کشور از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با تاکید براهمیت پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور پیش‌بینی پذیر نبودن اقتصاد است. در صورتی که این امکان فراهم نشود خود به اصلی‌ترین بازدارنده رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد.

زنگنه افزود: اگر قرار بر این است که در سال‌های آتی تورم همچنان بالا باشد، اقتصاد کشور نیازمند پیش‌بینی پذیری است.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برخی راهبرد‌ها و سیاست‌های اقتصادی به طور شفاف و آشکار پیش روی فعالان اقتصادی نیست. بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه باید اقتصاد را یک فرآیند به هم پیوسته ببینند.

زنگنه با تاکید به اینکه دولت برای حمایت از بازار سرمایه نباید به افزایش و گسترش بازار‌های رقیب اقدام کند، عنوان کرد: حمایت و تقویت از بازار سرمایه امری ضروری است و با توجه به اینکه بازار سرمایه می‌تواند بخش فعال در پیشرفت اقتصادی کشور باشد، بنابراین، حمایت و تقویت از بازار سرمایه امری ضروری برای دولت و مجلس است.

وی در پایان با بیان اینکه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: مهم‌ترین تکلیف دولت و مجلس در برنامه‌ریزی این است که اقتصاد را برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر کنند و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد موتور رشد اقتصادی به حرکت در خواهد آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: