April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۹۴۷
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
افشاگری در توییتر می‌گوید AMD به‌زودی پردازنده‌های جدیدی برای سوکت AM۴ دردسترس قرار می‌دهد. این پشتیبانی بلندمدت از AM۴، سوکتی که ۶ سال از آغاز به کار آن می‌گذرد، تحسین‌برانگیز است.
AMD احتمالاً به‌زودی پردازنده‌های جدید سازگار با سوکت AM۴ را معرفی می‌کند
حساب کاربری Greymon۵۵ در توییتر که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات سخت‌افزاری دارد، به‌تازگی ادعا کرده که AMD می‌خواهد در آینده پردازنده‌های جدیدی برای سوکت قدیمی AM۴ معرفی کند. تیم قرمز پاییز امسال از پردازنده‌های کلاس دسکتاپ Ryzen ۷۰۰۰ برپایه‌ی سوکت AM۵ پرده‌برداری می‌کند، اما ظاهراً به‌این‌زودی‌ها قصد ندارد به پشتیبانی از AM۴ پایان دهد.

براساس آنچه Neowin می‌نویسد،‌ای ام دی به‌دنبال عرضه‌ی تعداد بیشتری پردازنده‌ی Zen۳D است که از فناوری ۳D V-Cache استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر تنها پردازنده‌ی Zen۳D بازار، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Ryzen ۷، ۵۸۰۰X۳D است که قیمت بالایی دارد و از اورکلاک پشتیبانی نمی‌کند.

مدل‌های جدید این پردازنده‌ها ممکن است مجهز به هسته‌های بیشتری باشند و با قیمت پایین‌تری دردسترس قرار بگیرند. Greymon۵۵ می‌گوید در ماه جاری میلادی جزئیات بیشتری درباره‌ی پردازنده‌های جدید Zen۳D منتشر می‌شود.

پردازنده‌های مبتنی‌بر ۳D V-Cache تنها اعضای جدید خانواده‌ی پردازنده‌های AM۴ محسوب نمی‌شوند. AMD به‌تازگی گفته که سوکت AM۴ فعلاً قرار نیست به پایان راه برسد. مدیران AMD به هیچ پردازنده‌ی جدیدی به‌صورت رسمی اشاره نکرده‌اند، اما Greymon۵۵ می‌گوید تیم قرمز به‌دنبال عرضه‌ی پردازنده‌های پایین‌رده‌ی جدیدی برای سوکت AM۴ است.

تیم قرمز در سال‌های اخیر پنج نسل CPU برای سوکت AM۴ دردسترس قرار داد و به نظر می‌رسد سوکت قدیمی AM۴ قرار است فعلاً تحت پشتیبانی باشد.

AMD به هنگام معرفی اولیه‌ی خانواده Ryzen ۷۰۰۰ اعلام کرد تمامی پردازنده‌های این خانواده به مادربرد‌های جدیدی با سوکت AM۵ نیاز دارند. این شرکت مادربرد‌های AM۵ را با تراشه‌های X۶۷۰ Extreme و X۶۷۰ و B۶۵۰ تولید می‌کند. مادربرد‌های نسل جدید ۲۴ لاین PCIe ۵.۰ دارند و از حداکثر ۱۴ درگاه USB ۳.x استفاده می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: