کد خبر: ۳۷۹۹۵۳
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: اکثر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال و متعلق به افراد ذی نفود در ادارات هستند.
افشا پشت پرده معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال
احمد محرم‌زاده امشب در جمع روسای دانشگاه‌های منطقه ارسباران برضرورت هدفمند کردن مراکز آموزش عالی در سراسر کشور و منطقه ارسباران در راستای همراهی با مراکزی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و تحقق این امر را به نفع صنعت و جامعه برشمرد و اظهار کرد: الحمدالله در دانشگاه آزاد اهر حرکت‌های خوبی در راستای تولید علم انجام گرفته که ضرورت دارد تلفیق علم و صنعت و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها بیشتر شود.

وی به معضل بیکاری در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه وجود تحصیلکرده‌های بیکار در منطقه موجب بروز مشکلات در خانواده‌ها شده و جوانان دچار افسردگی شده‌اند و این امر به یک بحران جدی در خانواده تبدیل شده است که باید دولت و مجلس در این خصوص تدابیری لازم اتخاذ کنند.

نماینده مردم اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیرفعال بودن معادن ثبت شده منطقه به نام افراد و اشخاص افزود: متاسفانه این معادن سالهاست غیرفعال بوده و این افراد ذی نفوذ که معادن فوق در اختیار آنهاست رغبتی برای فعال سازی آن‌ها ندارند.

محرم‌زاده یکی از محور‌های توسعه شهرستان را ظرفیت معادن عنوان کرد و گفت: فعال سازی معادن غیرفعال در منطقه می‌تواند زمینه را برای اشتغال پایدار، بخصوص برای جوانان منطقه فراهم کند.

وی افزود: این منطقه از نظر قابلیت‌های معدنی بسیار مستعد برای کارآفرینی بوده و هم اکنون۲۰ معدن ثبت شده وجود دارد که توسط برخی افراد قبضه شده و غیرفعال هستند که ضرورت دارد اداره صمت و دستگاه‌های مرتبط پیگیر فعال‌سازی این معادن باشند و در صورت ادامه این وضعیت ضمن خلع ید، به افراد واجد الشرایط جدید واگذار کنند.

این نماینده مجلس ایجاد دانشکده و مرکز تحقیقات معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای همکاری‌های بین بخشی مابین معادن و مراکز دانشگاهی را مهم ارزیابی کرد و راه اندازی آن‌ها را در این دانشگاه گامی برای توسعه منطقه برشمرد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یک فرصت ارزشمند برای توسعه رشته مرتبط با قابلیت‌های منطقه از جمله، معدن، کشاورزی، و رشته‌های فنی مهندسی عنوان کرد و نقش این دانشگاه در تقویت و توسعه مراکز آموزش عالی بخصوص تحصیلات تکمیلی مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و از خدمات ارزشمند رئیس این دانشگاه در تحقق این امر قدردانی کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اختصاص دیر هنگام اعتبارات در حوزه مختلف بخصوص عمرانی به این استان و سایر مناطق سردسیر در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص اعتبار زود هنگام برای مناطق سردسیر از جمله آذربایجان شرقی شده‌ام تا حداقل اعتبارات تخصیصی به جهت محدودیت فصل کاری زودتر از مناطق گرمسیر اختصاص یابد.

محرم‌زاده همچنین بر ضرورت رعایت قوانین توسط معادن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای خدمات و کمک به توسعه زیرساخت‌ها را یادآور شد و گفت: باید در معادن بخصوص بخش خصوصی برای جذب نیرو اولویت جذب نیرو‌های بومی و سهمیه ایثارگران در جذب نیرو‌های جدید لحاظ شود.

نماینده مردم اهر و هریس در این جلسه هم اندیشی که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی و روسای دانشگاه‌های منطقه ارسباران برگزار شد با اشاره به جایگاه معنوی شهدا گفت: شهدا از جان خود گذشتند تا مملکت به دست بیگانگان نیافتد و حال وظیفه تک تک مسئولان این است که روهرو شهدا باشیم و در تمام امور هدف خود را خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند در نظر بگیریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: