کد خبر: ۳۸۰۰۰۳
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
0
مشکل آفرینی کاهش ساعات کار در خدمت رسانی به مردم
یک فعال حوزه کار با بیان اینکه با کاهش ساعات کار نباید خدمت رسانی به مردم دچار مشکل شود، برلزوم مدیریت مصرف برق و اجرای الگوی صحیح مصرف انرژی در سازمان‌ها و دستگاه‌ها تاکید کرد.

رحمت الله پورموسی درباره تغییر ساعات کار به منظور صرفه جویی در مصرف برق و تاثیر آن بر فضای کسب و کار کشور، اظهار کرد:اینکه بخواهیم در بحث مصرف انرژی صرفه جویی کنیم و جلوی مصرف بی رویه را بگیریم، اقدام خوبی است. متاسفانه با مصرف بی رویه برق و حتی آب روبرو هستیم لذا فرهنگ مصرف باید نهادینه شود و افراد صرفه جویی در مصرف انرژی را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

وی افزود:، اما از جهت خدمت رسانی به مردم اینکه با کاهش مصرف برق، مردم دچار مشکل شوند، قابل توجیه نیست. برخی ساختار‌ها و قوانین باید بازنگری شود تا مصرف برق در درون دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی اصلاح شود. اگر مصرف برق متعادل باشد نیازی به کاهش ساعت کار کارمندان و نیرو‌های کار نیست.

این فعال حوزه کار ادامه داد:در برخی از بخش‌ها به دلیل نیاز مردم به برخی از خدمات، تغییر ساعت کار تا حدودی مردم را دچار مشکل می‌کند چه بسا افراد برای حضور در محل کار نتوانند صبح‌ها کار بانکی خود را انجام بدهند یا برای کار‌های اداری و پستی بعدازظهر‌ها به دفاتر مربوطه مراجعه کنند، ولی با تغییر یکباره و کاهش ساعات کار گرفتار می‌شوند.

پورموسی متذکر شد:علیرغم آنکه این بخشنامه به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی ابلاغ شده است، شاهد هستیم که بخش خصوصی و کارخانه‌ها هم ناچار به تعطیلی یک روزه و توقف خطوط تولید شده اند در حالی که همان توقف یک روزه فعالیت بر تولید به خصوص تولید ضروری و نیاز روز تاثیرگذار است، لذا بهترین راه این است که مصرف برق رعایت و الگوی مصرف بهینه اجرا شود.
برچسب ها: کار ، ساعت ، بانک ، پست ، اداره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: