April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۰۱۹
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
دبیر جشنواره مد و لباس گفت: موضوعی که برای این دوره از جشنواره مدنظر قرار داده شده، نمادشناسی در هنر ایران و اسلامی است.
هنر ایرانی اسلامی موضوع اصلی جشنواره مد و لباس فجر
سپیده یاقوتی دبیر جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: اگرچه شاید جشنواره مد و لباس، تا به حال در ایران، به خوبی دیده نشده است، ولی ظرفیت‌های زیادی دارد چراکه ما فرهنگ غنی داریم و بسیاری از کشور‌های دیگر در حال استفاده از فرهنگ‌ها و نماد‌های ما به نفع خودشان به ویژه در حوزه مد و لباس هستند و بدون شک، این جشنواره و نمایشگاه فرصتی است برای دیده شدن آن چه که متعلق به ماست و تا به حال، در این حوزه دیده نشده است.

به گفته یاقوتی، چیزی که برای این جشنواره به عنوان موضوع اصلی قرار داده شده، نمادشناسی در هنر ایرانی اسلامی بوده است و رنگی که با سلیقه ایرانی و مخاطبان در جامعه هماهنگی و همسویی دارد، انتخاب شده است به این امید که دستاورد آن، جذاب باشد.

دبیر جشنواره مد و لباس گفت: آثار در حال داوری هستند و بخشی از این آثار دیده شده است هرچند که خود بنده رأی ندارم. اما دیدم آثار دریافتی جذاب بودند و داوران نظر می‌دادند و از قابلیت‌های فوق در آن‌ها استفاده شده بود. از اینرو، فکر می‌کنم این توان را داریم که اگر هم تا به حال، اتفاق خوبی نیفتاده است بعد از این شاهد اتفاق‌های خوبی در این حوزه باشیم.

او در مورد خروجی جشنواره و فاصله بین صنایع و مراکز دانشگاهی به عنوان تولید علم در حوزه مد و لباس گفت: بدون شک، این فاصله وجود دارد و بنده هم به این موضوع، اعتقاد دارم. چون هم مدرس دانشگاه هستم و هم به عنوان تولیدکننده، در این حوزه فعالیت شخصی می‌کنم و اگرچه برنامه ریزی‌هایی بوده است، ولی می‌توان برای آن، پیش فرض‌ها و برنامه ریزی‌های خوب و بیشتری داشت چراکه شاید این جشنواره و جشنواره‌های مشابه بتوانند پل ارتباطی باشند و علت آن هم این است که طراحان ما را به عنوان بانک اطلاعاتی مطرح می‌کنند و قابلیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهند و در حقیقت، دوستان به ویژه در حوزه مد و لباس، نه فقط پوشاک بلکه حوزه کیف و کفش و... قابلیت‌های زیادی دارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: