کد خبر: ۳۸۰۱۷۲
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در پنج سال گذشته با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تداوم همکاری‌های امنیتی تلفنی گفتگو کرد.
اولین تماس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محمود عباس در ۵ سال گذشته
«یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، امروز (جمعه)، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کردند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که دو طرف درباره تداوم همکاری‌های امنیتی و لزوم برقراری «آرامش» در اراضی اشغالی گفتگو کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به یائیر لاپید به مناسبت تعیین وی به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبریک گفته است.

طبق این اعلام، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی نیز در مقابل فرارسیدن عید قربان را به محمود عباس تبریک گفت.

همزمان با این گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز با محمود عباس تلفنی گفتگو کرده و عید قربان را به او تبریک گفته است.

این اولین تماس نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پنج سال گذشته است. آخرین تماس محمود عباس با نخست‌وزیر این رژیم به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد که میان «بنیامین نتانیاهو» و محمود عباس صورت گرفت.

این تماس‌های تلفنی در حالی با محمود عباس برقرار شده است که منابع عبری به‌تازگی گزارش دادند وزیر جنگ این رژیم چند روز قبل از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است.

براساس گزارش منابع عبری، در این دیدار نیز دو طرف به مسائل امنیتی پرداخته‌اند و بر اهمیت ایجاد افق سیاسی و احترام به توافق‌های امضا شده و نیز توقف اقداماتی که منجر به متشنج شدن اوضاع می‌شود، تأکید کرده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: