April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۲۰۶
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
0

آینده ارز دیجیتال در ایران چه می‌شود؟

امروزه تعداد زیادی از معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران بازار ارزهای دیجیتال با این سؤال در ذهن خود مواجه هستند که آیا ممکن است بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در ایران کاملاً ممنوع شوند؟ اگر این اتفاق بیفتد چه باید کرد؟ آیا ممکن است دارایی سرمایه‌ گذاران در بازار ارزهای دیجیتال از دست برود؟ ما قصد داریم در این مقاله به این سؤالات و موارد مشابه پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید تا آینده ارز دیجیتال در ایران را برای شما روشن سازیم.

آیا ارز های دیجیتال در ایران ممنوع می شوند؟

دولت ها همواره به دنبال کسب درآمد هستند، پس اگر معامله ارزهای دیجیتال را قانونی کنند سود و منفعت زیادی به دست می‌آورند! این سود می‌تواند از طریق دریافت کارمزد و مالیات از دارایی ها یا تراکنش ها باشد. پس احتمال اینکه زمانی ارزهای دیجیتال به صورت کامل در ایران ممنوع شود بسیار کم است.

با این حال اگر این اتفاق بیفتد راه‌های دیگری پیش روی فعالان بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. از جمله اینکه برای انجام معامله می‌توان از صرافی‌های غیرمتمرکز (dexها)، صرافی‌های خارجی و برخی از کیف پول‌های غیرمتمرکز مانند تراست والت که امکان انجام معامله را فراهم می‌کند استفاده کرد. حال اگر در زمان اعلام ممنوعیت، ارز دیجیتال داشته باشید می‌توانید به صورت نفر به نفر با استفاده از صرافی‌های otc دارایی دیجیتالی خود را بفروشید و آن را به ریال تبدیل کنید.

همچنین توصیه می شود با بزرگترین خطری که ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند آشنا شوید!

آینده ارز دیجیتال در ایران چه می‌شود؟

آینده ارز دیجیتال در ایران با استفاده از صرافی‌‌های غیرمتمرکز

استفاده از صرافی ‌های غیرمتمرکز یکی از راه‌های معامله ارزهای دیجیتال در صورت ممنوع شدن آنها در ایران است. صرافی‌های غیرمتمرکز بر قراردادهای هوشمند تکیه می‌کنند تا به معامله ‌گران اجازه دهند بدون واسطه، سفارش‌ها را اجرا نمایند. این در حالی است که صرافی‌های متمرکز توسط یک سازمان متمرکز مانند سیستم بانکی مدیریت می‌شوند.

صرافی‌ های غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهند تا با تعامل با قراردادهای هوشمند، مستقیماً از طریق کیف پول خود معامله انجام دهند. در این صرافی‌ها معامله ‌گران از وجوه خود محافظت می‌کنند و در صورت مرتکب شدن اشتباهاتی مانند گم کردن کلید خصوصی یا ارسال وجوه به آدرس‌های اشتباه، خود مسئول از دست دادن آنها هستند.

پس حتی اگر آینده ارز دیجیتال در ایران چندان جالب نباشد با استفاده از صرافی ‌های غیرمتمرکز همواره می‌توان معاملات خود را در این زمینه انجام داد. در یک صرافی غیرمتمرکز وجوه یا دارایی‌های سپرده ‌شده مشتریان از طریق درگاه‌های یک IOU صادر می‌شود. IOU یک توکن مبتنی بر بلاک چین است که ارزشی برابر با دارایی اساسی دارد.

صرافی ‌های غیرمتمرکز محبوب، بر روی بلاک چین‌هایی ساخته شده‌اند که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند. آنها بر روی پروتکل‌های لایه یک قرار دارند؛ به این معنی که مستقیماً بر روی بلاک چین ساخته شده‌اند. محبوب‌ ترین DEX ها، مبتنی بر بلاک چین اتریوم هستند. چند مورد از محبوب‌ ترین صرافی‌های غیرمتمرکز از نگاه کارشناسان mihansignal.com  صرافی های  dydx، PancakeSwap، Swapzone، SushiSwap، UniSwap، Raydium و MDEX هستند.

برای انتخاب مناسب ترین صرافی پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مقایسه و معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال را بخوانید.

آینده ارز دیجیتال در ایران با استفاده از صرافی ‌های خارجی

راه‌حل بعدی برای معامله ارزهای دیجیتال در صورت ممنوعیت کامل آنها در ایران، استفاده از صرافی‌های خارجی است. امروزه افراد زیادی هستند که از صرافی‌ های داخلی برای انجام معاملات خود در حوزه ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند اما اگر زمانی این صرافی‌ها امکان و اجازه فعالیت نداشته باشند به ناچار باید از صرافی ‌های خارجی استفاده کنند.

مزیت بزرگی که صرافی‌ های خارجی نسبت به صرافی‌ های ایرانی دارند پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال است. شما در یک صرافی خارجی معمولاً می‌توانید هر ارز دیجیتالی که به وجود آمده و امکان معامله دارد را بیابید و از خرید و فروش آن کسب سود نمایید. بدین ترتیب آینده ارز دیجیتال در ایران هر چه باشد کاربران ایرانی همواره می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

البته معمولاً کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت رسمی از صرافی‌ های خارجی ‌استفاده کنند زیرا امکان انجام احراز هویت در صرافی ‌های خارجی را ندارند. با این حال کاربران ایرانی می‌توانند در این صرافی‌ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سطوح پایین‌تر با تغییر آی پی بپردازند. سه مورد از بهترین صرافی ‌های خارجی مخصوص کاربران ایرانی در حال حاضر، کوکوین ، بای ‌بیت و هیت بی تی سی هستند.

آینده ارز دیجیتال در ایران چه می‌شود؟

آینده ارز دیجیتال در ایران با استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز مانند تراست والت

تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول غیرمتمرکز است. به همین دلیل حتی اگر معامله ارزهای دیجیتال در ایران ممنوع شود با استفاده از این کیف پول می‌توان معاملات خود را انجام داد. تراست والت طیف بسیار وسیعی از ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک چین را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان استیکینگ برای کسب سود را نیز دارد. در تراست والت حتی امکان نگهداری بیت کوین نیز وجود دارد.

برای استفاده از این کیف پول نرم‌ افزاری می‌توانید برنامه Trust Wallet را به صورت رایگان از Google Play Store دانلود کنید و آن را روی یک گوشی همراه با سیستم عامل اندروید یا IOS نصب نمایید. به نظر کارشناسان سایت  mihansignal.comمزیت مهمی که تراست والت دارد این است که کلیدهای خصوصی کاربران در سرورهای آن ذخیره نمی‌شوند بلکه نزد کاربران محفوظ می‌مانند. در نتیجه امکان سرقت آنها بسیار کم است. پس با وجود کیف پولی مانند تراست والت نباید بابت آینده ارز دیجیتال در ایران نگران باشید.

 

آینده ارز دیجیتال در ایران با استفاده از صرافی‌های  OTC

OTC (Over-the-Counter) یک بازار غیرمتمرکز است که مکان فیزیکی خاصی ندارد، بلکه شرکت‌ها یا افراد درگیر در معامله مستقیماً از طریق یک شبکه ارتباطی مانند خطوط تلفن، ایمیل، پایانه‌های کامپیوتری و غیره با هم مذاکره می‌کنند.

OTC بازاری است که در آن محصولات مالی بدون واسطه خرید و فروش می‌شوند و سرمایه ‌گذاران می‌توانند به صورت مستقیم با معامله‌ گرانی که علاقه‌مند به فروش دارایی‌های خود هستند تماس بگیرند یا می‌توانند با کارگزاران صحبت کنند تا از وجود طرفین مشتاق برای معامله مطلع شوند.

در این بازار، قیمتی که قرار است برای دارایی پرداخت شود به عنوان قیمت پیشنهادی و نرخی که قرار است دارایی با آن فروخته شود، قیمت درخواستی است. در اینجا، کارمزد پیشنهاد و تقاضا به معنای مقدار اختلاف بین قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی است.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد لزومی ندارد کاربران ایرانی در مورد آینده ارز دیجیتال در ایران نگران باشند چون به هر حال از راه‌های مختلفی می‌توانند به معامله این نوع از دارایی‌های دیجیتالی بپردازند. آنچه اهمیت دارد اطلاع از وجود این راه‌ها و کسب آمادگی برای مواجه شدن با شرایط احتمالی است که ما در این مقاله تقریباً به تمام آنها اشاره کردیم و شما را با آنها آشنا نمودیم.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین ارزهای دیجیتال ، صرافی ها و کیف پول هایی که هرگز تحریم نمی شوند را از وب سایت تحلیلی میهن سیگنال حتما بخوانید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: