یک منبع آگاه به ادعای برداشت ۸۸۰ میلیون یورو واکنش نشان داد
کد خبر: ۳۸۰۲۲۱
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
0
یک منبع آگاه گفت: بدون داشتن اسناد تجاری و تاییده ثبت سفارش، به هیچ عنوان امکان برداشت از حساب ارزی تعاونی روستایی وجود ندارد و موجودی حساب به منزله امکان برداشت کامل نیست.
برداشت از حساب تعاونی روستایی فقط با تاییدیه
یک منبع آگاه با اشاره به تصویر نامه‌ای با شماره ۲۱۱/۴۰۱/۶۲۸۰ که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است گفت: در نامه منصوب به سازمان تعاونی روستایی از برداشت ۸۸۰ میلیون یورو از حساب ارزی مفتوح بنام آن سازمان خبر داده شده است که از اساس چنین چیزی وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع رقم این نامه ادامه داد: باتوجه به مکانیزم تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی، توافق‌نامه ۳ میلیارد دلاری وجود دارد که با نظر وزارت جهاد به میزان ۱ میلیارد دلار اعتبار ارزی از محل این توافق‌نامه در حساب سازمان مرکزی تعاونی روستایی لحاظ شد، تا در این سقف و بر مبنای ثبت‌سفارش‌های اعلامی آن وزارت خانه تخصیص ارز صورت گیرد.

این منبع مطلع ادامه داد:، اما بر اساس نظر وزارت جهاد مبنی بر تقلیل سهمیه ارزی اختصاص یافته به سازمان تعاونی روستایی این مبلغ از ۱ میلیارد دلار به ۵۰ میلیون دلار تقلیل پیدا کرد که مبلغ جدید نیز براساس اعلام نظر وزارت جهاد کشاورزی بود.

به گفته این منبع آگاه هر گونه مصرف و پرداخت از این حساب باید هم تأییدیه ثبت سفارش از سوی وزارت جهاد را داشته باشد و هم اسناد تجاری نیز برای گرفتن مبالغ وجود داشته باشد بر این اساس موجودی اولیه در این حساب به منزله مصرف تمام این مبلغ نیست.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: