کد خبر: ۳۸۰۳۷۸
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
0
صرافی ارز مجازی بایننس علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت کسب‌وکار در ایران، همچنان به پردازش معاملات مشتریان خود در این کشور ادامه می‌دهد.
رویترز: صرافی بایننس با وجود تحریم‌های آمریکا به مشتریان ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند
مؤسسه بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز مجازی دنیا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت کسب‌وکار در ایران، همچنان به پردازش معاملات مشتریان خود در این کشور ادامه می‌دهد.
آمریکا در ۲۰۱۸، تحریم‌هایی را که طبق قرارداد برجام لغو کرده بود، دوباره وضع کرد. بایننس در آن زمان به تاجران ایرانی اعلام کرد دیگر نمی‌تواند به آن‌ها خدمت‌رسانی کند و باید حساب‌های خود را نقد کنند.
اما ۷ تاجر ایرانی در مصاحبه با رویترز اعلام کرده‌اند که این ممنوعیت را دور زده‌اند. این تاجران می‌گویند تا سپتامبر سال گذشته میلادی همچنان از حساب‌های بایننس خود استفاده می‌کردند و پس از سخت شدن قوانین ضد پول‌شویی این شرکت در ماه گذشته دسترسی خود را از دست داده‌اند. اما تا قبل‌از آن می‌توانستند تنها با ثبت یک آدرس ایمیل به معاملات خود ادامه دهند.
این تاجران می‌گویند گزینه‌های دیگری هم وجود دارد، اما هیچکدام به‌خوبی بایننس نیست. این صرافی هیچ احراز هویتی انجام نمی‌دهد بنابراین همه می‌توانستند از آن استفاده کنند.
محبوبیت این صرافی در ایران در خود این شرکت هم کاملاً واضح است. مقامات ارشد بایننس از این‌موضوع و افزایش رتبه کاربران ایرانی آگاهی دارند.
بایننس پاسخی به سوالات رویترز درمورد ایران نداده‌است. این صرافی ارز دیجیتال در ماه مارس در پاسخ به تحریم‌های غربی علیه روسیه اعلام کرد از قوانین تحریم‌های بین‌المللی به‌شدت تبعیت می‌کند و یک گروه ویژه برای بررسی آن تشکیل داده‌است تا افراد و نهاد‌های تحریم شده نتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.
مقر صرافی بایننس در جزایر کیمن انگلیس قرار دارد، اما اعلام کرده هیچ دفتر مرکزی مستقلی ندارد. این صرافی همچنین توضیحی درمورد وب‌سایت اصلی بایننس که مشتریان آمریکایی را قبول نمی‌کند نداده‌است. مشتریان آمریکایی به یک صرافی جداگانه با نام Binance.US هدایت می‌شوند که توسط چانگ پنگ ژائو مؤسس و مدیرعامل بایننس کنترل می‌شود.
وکلا عقیده دارند این ساختار بایننس آن را در برابر تحریم‌های مستقیم آمریکا که مانع تجارت شرکت‌های آمریکایی در ایران می‌شود محافظت می‌کند. تاجران در ایران از صرافی اصلی بایننس استفاده می‌کنند که یک شرکت آمریکایی نیست. اما بایننس در خطر تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار دارد که هدف آن جلوگیری از تجارت شرکت‌های خارجی با نهاد‌های تحریم شده یا مؤسساتی است که به ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند. این تحریم‌های ثانویه علاوه‌بر به خطر انداختن اعتبار بایننس می‌توانند دسترسی این شرکت به سیستم مالی آمریکا را قطع کنند.
رویترز هیچ مدرکی مبنی‌بر استفاده افراد تحریم شده از صرافی بایننس پیدا نکرده‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: