April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۴۱۲
۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
فناوری پردازش طیور بدون ضایعات، تولید گوشت تولید شده در آزمایشگاه را افزایش می‌دهد.
تولید گوشت مرغ آزمایشگاهی
محققان با استفاده از فرآوری محصولات جانبی مرغ، قصد افزایش تولیدات گوشت مرغ به روش آزمایشگاهی را دارند. با تاسیسات معمولی پردازش طیور، بسیاری از زباله‌ها و دور ریزها، به سادگی در محل دفن زباله ریخته می‌شوند یا سوزانده می‌شوند.

دو فرآیند آزمایشی جدید از پرها، خون و استخوان‌ها استفاده می‌کنند - این فرآیند ممکن است تعداد مرغ‌های کشتار شده را کاهش دهد.

این دو تکنیک که از طریق مشارکت بین دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور (NTU) و تولید کننده مرغ Leong Hup سنگاپور توسعه یافته است، برای ایجاد دو محصول مختلف استفاده می‌شود: سینی‌های نگهداری گوشت مرغ، و یک محیط کشت سلولی که می‌تواند برای تولید گوشت مرغ آزمایشگاهی استفاده شود.

در یک فرآیند، پر‌ها در آب مقطر شسته می‌شوند تا آلاینده‌ها از بین بروند، در دمای اتاق (۲۷ درجه سانتی‌گراد/۸۱ درجه فارنهایت) به مدت چهار روز خشک می‌شوند، سپس توسط دستگاه خرد کن پودر می‌شوند. الیاف پر به دست آمده – که از پروتئین سختی به نام کراتین تشکیل شده است – سپس با یک رزین پلیمری غیراشباع ترکیب می‌شوند و مخلوط مایعی را تشکیل می‌دهند که در قالب سینی با بدنه شیشه‌ای قرار می‌گیرد و به مدت یک روز باقی می‌ماند تا خشک شود.

در تست‌های آزمایشگاهی، سینی‌های پلیمری ساخته‌شده با این روش به اندازه سینی‌های ساخته شده از پلاستیک‌های مبتنی بر نفت سنتی انعطاف‌پذیر بودند، با این حال می‌توانستند تقریباً دو برابر نیروی بدون شکستگی را تحمل کنند.

فرآیند دیگر شامل تجزیه خون، استخوان، غده و پوست مرغ، سپس استخراج اسید‌های آمینه، ویتامین‌ها، گلوکز، نمک‌های معدنی و فاکتور‌های رشد از مواد است. از این مواد مغذی برای ایجاد سرمی استفاده می‌شود که می‌تواند به‌عنوان محیط رشد سلولی برای پرورش گوشت آزمایشگاهی - از جمله مرغ استفاده شود.

در حال حاضر برای این منظور از سرم جنین گاوی که از جنین‌های متولد نشده بدست آمده از گاو‌های ذبح شده برداشت می‌شود. لئونگ هاپ، در حال آزمایش هر دو روش در کارخانه فرآوری طیور سنگاپور خود است و قصد دارد سال آینده استفاده از این فناوری را به تاسیسات خود در مالزی و آسیای جنوب شرقی گسترش دهد.

کشت گوشت مرغ در آزمایشگاه این پتانسیل را دارد که کشتار حیوانات مزرعه را کاهش دهد و حتی یک روز به آن پایان دهد و بر پرورش حیوانات مزرعه در محیط زیست تاًثیر گذارد. پروفسور ویلیام چن، دانشمند ارشد NTU، گفت:، اما گران است، تا حدی به دلیل هزینه بالای محیطی که برای رشد گوشت استفاده می‌شود.

برنامه فناوری برای رسیدگی به این مشکل، کاهش قیمت رسانه و در عین حال استفاده مجدد از موادی که در غیر این صورت دور ریخته می‌شدند.


منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه فناوری نانیانگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: