کد خبر: ۳۸۰۴۲۵
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره کاهش نرخ رشد نقدینگی بیان کرد: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، را کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است. وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.
وزیر اقتصاد: تورم به‌صورت پلکانی کاهش می‌یابد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم در دو ماه گذشته بود، گفت: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم

سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه تابستانه سیاستگذاری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بورس و افت اخیر آن، اظهار کرد: در موضوع بورس چند موضوع دخیل است و تنها به وزارت اقتصاد و سازمان بورس مربوط نمی‌شود و مسائلی است که در حوزه قیمت‌گذاری‌ها و مسائل مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت هم در آن دخیل هستند.

وی افزود: به رئیس سازمان بورس گفتم که درباره بورس بسته‌ای آماده و توضیحات لازم در این باره را ارائه کنند.

ارسال پیش‌نویس مصوبه طرح سهام عدالت برای جاماندگان به دولت

وزیر اقتصاد درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان نیز گفت: تکلیف قانون بودجه امسال در بحث سهام عدالت را وزارت اقتصاد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که باید مشمولان را با اولویت افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی تعیین کند، برعهده دارد.

خاندوزی ادامه داد: بر این اساس مقدمات مربوطه و پیش‌نویس مصوبه مربوط به سهام عدالت جاماندگان باید در هیات دولت بررسی شود که آن را به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال کردیم و به محض تصویب به هیات وزیران اجرایی می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره کاهش نرخ رشد نقدینگی بیان کرد: دولت عواملی همچون کسری بودجه را که به تورم دامن می‌زند، را کنترل و مدیریت کرده و نسبت به دوره قبل موفق‌تر بوده است.

وی ادامه داد: در بحث رشد نقدینگی ناشی از عملکرد بانک‌ها نیز عملکرد خوبی ثبت شده و بانک مرکزی مراقبت لازم را در برابر رشد ترازنامه بانک‌ها، همچنان در دستور کار دارد.

خاندوزی گفت: جزیی از عوامل رشد نرخ تورم که در اردیبهشت و خرداد موجب رشد این شاخص شده، ناشی از عوامل طرف هزینه در تورم و افزایش قیمت تمام شده کالا‌ها است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسائل خارجی اعم از تورم وارداتی و عوامل داخلی همچون افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد و اصلاحات یارانه‌ای که در کشور رخ داد، مهم‌ترین عوامل کوتاه‌مدت رشد نرخ تورم است که دستور کار اصلی ستاد دولت قرار دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: