April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۴۴۱
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
نماینده معاون اول رییس جمهور در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی از بازگشت ۴۵۰ واحد راکد به چرخه اقتصادی خبر داد.
واحد‌های اقتصادی راکد احیای تخصصی می‌شوند
سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با انجمن مشاوران مدیریت ایران برای احیای ۴۵۰ واحد راکد و نیمه فعال اظهار داشت: از شعار‌های دولت، رئیس جمهور و معاون وی تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی است؛ بخشی از این رشد اقتصادی به طور قطع باید از محل سرمایه‌گذاری و ارتقا بهره وری صورت گیرد.

وی افزود: ۳.۵ درصد از این رشد اقتصادی از محل بهره وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه گذاری تأمین خواهد شد؛ بر این اساس نیازمند ۱،۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم.

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی ادامه داد: برای تحقق این حجم از سرمایه گذاری باید به سمت فعال سازی پروژه‌های نیمه تمام و نیمه تعطیل و تعطیل رفت که اقتصاد کشور را با حداقل سرمایه گذاری متحول کند.

وی ادامه داد: احیای پروژه‌ای راکد و نیمه راکد نیز اگر به چرخه تولید برگردد به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده با احیا ۵ هزار واحد اقتصادی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود؛ در واقع دولت با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری منجر به فعال شدن سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاردی می‌شود.

مدنی گفت: از سرمایه مردم نیز برای احیای واحد‌های تولیدی استفاده می‌شود که اکنون با کمک بورس در حال انجام است و مردم استقبال می‌کنند و مدل‌های دیگری برای ورود سرمایه گذاری‌های مردمی در کنار دولت برای احیا واحد اقتصادی وجود دارد.

وی اظهار داشت: قرار دادن واحد‌های دانش بنیان در کنار واحد‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل از دیگر راه‌های احیا واحد‌های متعدد است.

مدنی اضافه کرد: به زودی نخستین پارک علم و فناوری احیا واحد‌های اقتصادی در کشور افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های صندوق کارآفرینی امید، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج مستضعفان، بنیاد مستضعفان در کنار نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در حال فعالیت هستند که امیدواریم با فعالیت آن‌ها احیای ۴ هزار واحد اقتصادی انجام شود.

مدنی گفت: استفاده از مشاوره مجموعه شرکت‌های مشاوره‌ای که امروز تفاهم نامه آن بسته می‌شود اتفاق مبارکی است. این شرکت‌ها می‌توانند فرآیند احیای واحد‌های اقتصادی را انجام دهند که با ۴۵۰ واحد اقتصادی آغاز می‌شود و این رقم قابل افزایش است.

توجه دولت به بخش خصوصی و تخصص قابل قدردانی است

سعید احمدیان رئیس هیأت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران در این مراسم اظهار داشت: در این مسیر دو اتفاق مبارک روی داده و به بخش خصوص توجه و وارد عمل شده و مورد مهم دیگر توجه به تخصص است که قابل قدردانی است.

وی افزود: این انجمن دارای سابقه ۲۳ سال سابقه فعالیت و ۸۵۰ عضو فعال در حوزه مشاوره مدیریت است.

رئیس هیأت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران ادامه داد: حوزه فعالیت‌های ما در زمینه مدیریت بهره‌وری، کیفیت، بازرگانی، طرح، فناوری اطلاعات، مالی، اقتصادی و منابع انسانی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: