مختاری نسبت به اجرا نکردن افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان هشدار داد
کد خبر: ۳۸۰۴۷۹
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مسئول اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شرق تهران با انتقاد شدید از کم لطفی‌ها و بی مهری‌هایی که نسبت به بازنشستگان صورت می‌گیرد گفت: متاسفانه به بهانه‌های مختلف و ادبیاتی نامناسب، بازنشستگان مورد آزار روحی قرار می‌گیرند که به هیچ عنوان درست نیست.
سرطان اقتصادی بجای مدیریت اقتصادی
عبدالله مختاری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از اینکه شنیده شده برخی مسوولان از بازنشستگان به عنوان سربار یاد کرده اند گفت: تمامی کسانی که سعی می‌کنند برای خودنمایی به تخریب بازنشستگان بپردازند، بدانند که بازنشسته سربار نیست بلکه سرمایه است و هر طور با یک بازنشسته رفتار شود، می‌تواند در آینده کشور تاثیرات مثبت یا منفی بر جای بگذارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در شرایط بحران اقتصادی و ناتوانی دولت در کنترل قیمتها، حقوق بازنشستگان را محدود کرده اند گفت: وقتی قیمت‌ها سربه فلک می‌کشد و دولت اجازه افزایش حقوق را نمی‌دهد، یعنی تمام قد مقابل بازنشستگان ایستاده و این رفتار برای بازنشستگان و خانواده آن‌ها قابل تحمل نیست.

عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران جلوگیری از افزایش حقوق را ظلمی آشکار به بازنشستگان توصیف کرد و گفت: بازنشسته آیینه تمام نمای نیروی شاغل است. بنابر این وقتی کارگران ببینند بازنشستگان در شرایط سختی به سر می‌برند و نه تنها حمایتی نمی‌شوند بلکه با ادبیاتی نامناسب و رفتاری غیر اخلاقی رو به رو می‌شوند، انگیزه‌ای برای بیمه پردازی نخواهند داشت.

وی به تبعات عملکرد دولت سیزدهم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح پرداخت و گفت: هنگامی که دولت سیزدهم مصوبه قانونی افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح را اجرایی نمی‌کند و در این شرایط گرانی، تنها ۱۰ درصد افزایش را تصویب می‌کند، چه انتظاری از شاغلان دارد؟
مختاری تبعات این تصمیم دولت برای سازمان تامین اجتماعی را خطرناک توصیف کرد و گفت: نیروی کار برای آنکه بتواند دردوران بازنشستگی حقوق مناسبی دریافت کند که پاسخگوی هزینه‌های زندگی باشد، با پرداخت حق بیمه بیشتر، در سختی زندگی می‌کنند، اما هنگامی که می‌بیند دولت به صورت آشکار قانون کار را زیر پا می‌گذارد و مصوبه شورای عالی کار را نادیده می‌گیرد، در تصمیم خود تجدید نظر می‌کند.
 

وی از رونق پشت لیستی در نتیجه این تصمیم دولت سیزدهم خبر داد و گفت: وقتی دولت بین کارگر حداقل پرداز و سقف پرداز تفاوتی قایل نمی‌شود، کارگر با کارفرما توافق می‌کند تا در لیست حقوق حداقل را برای وی منظور کنند و بقیه حقوقش را به صورت توافقی و به اصطلاح پشت لیستی دریافت کند که این تصمیم به زیان دولت، سازمان تامین اجتماعی و نیروی کار برای دوران بازنشستگی است.

مسئول اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شرق تهران مدیریت دولت سیزدهم را به سرطان اقتصادی تشبیه کرد و گفت: این تصمیم دولت سیزدهم مانند سرطان عمل می‌کند، همانگونه که سرطان به مرور بخش‌های دیگر را درگیر می‌کند، مقابله دولت با افزایش ۳۸ درصدی، از بین بردن ۲۸ درصد مصوبه قانونی و قفل کردن حقوق، باعث می‌شود تا شاغلان به دولت بی اعتماد شوند و هیچ کس حق بیمه بالایی نپردازد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم فکر می‌کند که فکر می‌کند، اما در اصل چالش درست می‌کند و به اقتصاد کشور ضربه سنگینی می‌زند گفت: اگر نیروی کار به دولت بی اعتماد شود و نگران این باشد که مجری قانون، قانون را اجرا نکند، پرداخت حق بیمه را بشدت کاهش می‌دهد و این رویکرد آینده صندوق‌های بازنشستگی را به چالش جدی میکشد.

مختاری تصمیم دولت سیزدهم در نادیده گرفتن افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان و کاهش آن به ۱۰ درصد را به آتش افروزی تشبیه کرد و گفت: از یک سو شاهد اعتراض‌های گسترده بازنشستگان درسراسر کشور به این تصمیم غلط دولت سیزدهم هستیم و از سوی دیگر کارگران شاغل می‌بینند که دولت آتش به خرمن زندگی بازنشستگان انداخته و در نتیجه جامعه کارگری نگران آینده خود می‌شود که تبعات بدی برای آینده کشور در زمینه رابطه کارگر و دولت دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: