April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمدی پنجکی از اجرا نشدن مصوبه شورای عالی کار بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۰۶۰۲
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: با گذشت نزدیک به چهار ماه هنوز دولت چوب لای چرخ زندگی و معیشت بازنشستگان می‌گذارد.
چوب دولت لای چرخ زندگی و معیشت بازنشستگان
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد شدید از بی توجهی دولت به اجرای قانون گفت: در حالی که می‌بایست بازنشستگان از ابتدای سال افزایش حقوق را متناسب با مصوبه شورای عالی کار دریافت کنند، اما با گذشت نزدیک به چهار ماه هنوز دولت چوب لای چرخ زندگی و معیشت بازنشستگان می‌گذارد.
 
پرویز احمدی پنجکی با ابراز تاسف از اینکه دولت تصمیمی غیر کارشناسانه گرفته که باعث نارضایتی جامعه بازنشستگان شده است گفت: همه ساله شورای عالی کار حداقل دستمزد را در روز‌های پایانی سال بررسی و تصویب می‌کند که مبنایی برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت سیزدهم در اولین آزمونی که در کلاس بازنشستگان برگزار کرد، مردود شد گفت: اول اینکه دولت به جای تایید سریع پیشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر مبنای مصوبه شورای عالی کار که در جلسات تخصصصی تصویب شده بود، بیش از دو ماه این مصوبه را به تاخیر انداخت و بدتر اینکه برای افزایش سایر سطوح بدعت بدی بر جای گذاشت که به جای افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان، افزایش ۱۰ درصدی را مطرح کرد.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اشاره به عصبانیت بازنشستگان از این رفتار غیر کارشناسی دولت سیزدهم گفت: عصبانیت بازنشستگان را در اعتراض‌ها و تجمعاتی که در کف خیابان برگزار کردند، مشاهده می‌کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه تصمیم غیر کارشناسی دولت سیزدهم، دستگاه‌های بسیاری را درگیر کرده است گفت: سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاونت مدیریت و برنامه ریزی رییس جمهور، وزارت اقتصاد، کمیسیون اجتماع و اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بررسی و تطبیق قوانین مجلس، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خلاصه مدیریت کلان کشور درگیر یک تصمیم غلط دولت سیزدهم شده است.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه شاهد زنجیره اشتباهات در دولت سیزدهم هستیم گفت: حذف عجولانه و غیرکارشناسی ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به افزایش لجام گسیخته قیمت کالا‌ها و خدمات شد به نوعی که زندگی را برای مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه غیر قابل کنترل کرده است.
 

وی با اشاره به اینکه برای جبران این گرانی و تورم، راهی به غیر از افزایش منطقی و متناسب دستمزد و حقوق وجود ندارد گفت: شورای عالی کار برای اولین بار شرایط را به صورت واقعی در نظر گرفت و آنچه برای افزایش حقوق تصویب کرد، تا حدودی به واقعیت‌های زندگی نزدیک بود، اما دیدیم که دولت اعتقادی به بهبود شرایط بازنشستگان ندارد و با این مصوبه تامین اجتماعی مخالفت کرد.

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران خطاب به دولت سیزدهم گفت: اگر شما برداشت غلطی از ماده ۹۶ دارید و معتقد هستید که دولت می‌تواند مانع افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار شود، اول اینکه باید بدانید این باور شما درست نیست و دوم اینکه در متن قانون آمده که حداقل یک بار افزایش حقوق صورت بگیرد، یعنی هنگامی که دولت در کنترل تورم و گرانی ناتوان است، باید دو یا چند بار افزایش حقوق اتفاق بیفتد این در حالی است که حتی مانع یک بار افزایش حقوق می‌شوید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: