April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۶۵۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
0
به تازگی دانشمندان چینی با استفاده از خاک ماه، ایده ساخت ساختمان در این قمر را ارائه کردند.
ساختمان سازی به کره ماه می‌رسد!
شرکت ساختمانی ICON و آژانس فضایی ناسا قصد دارند با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی اولین شهرک را در ماه بسازند.

به گزارش سایت ubm، طرح‌های این پروژه Olympus نام دارند که هدف آن ساخت اولین ساختمان‌ها بر روی ماه در آینده نسبتاً نزدیک است. در اسناد رسمی مشخص شده که هدف از این ماموریت فرازمینی امکان ایجاد زیرساخت برای حیات در ماه است. سناریو‌های مشابه قبلاً بار‌ها و بار‌ها توسط تعدادی از شرکت‌های مختلف امتحان شدند، اما هر بار به دلایل مختلف شکست می‌خوردند.

رویکردی که Olympus در پیش گرفته به طور قابل توجهی با ایده‌های قبلی متفاوت است. در حالی که شرکت‌های دیگر از اجزای چادر بادی یا سازه‌های فلزی پیچیده برای ساخت و ساز خود استفاده می‌کردند. این پروژه فناوری‌های کاملاً جدیدی را برای ساخت و ساز در ماه معرفی خواهد کرد.

تیم پروژه Olympus که قبلاً کار بر روی این هدف را آغاز کرده، متقاعد شده که می‌تواند با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، ساختار‌های قوی روی سطح ماه ایجاد کند.

بنیانگذار BIG، Bjarke Ingels می‌گوید: " ما از لحاظ فناوری، مادی و زیست محیطی در حال پیشروی هستیم. این تیم با همکاری مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا، مستقر در هانتسویل، آلاباما، اکنون از شبیه سازی سطح ماه روی زمین برای ایجاد یک ساختار اولیه قابل چاپ سه بعدی استفاده خواهد کرد.

شهرک در ماه

 اینگلز گزارش می‌دهد: "ما اشکال مختلف ساختمان ایده آل برای مهار فشار اتمسفر، بهینه سازی برای محافظت در برابر تشعشعات کیهانی و خورشیدی را بررسی کرده‌ایم." جیسون بالارد، یکی از بنیانگذاران ICON، توضیح می‌دهد: "ساخت اولین خانه بشریت در خارج از زمین، بلندپروازانه‌ترین پروژه ساخت و ساز در تاریخ بشر خواهد بود و علم مهندسی، فناوری و معماری را به معنای واقعی کلمه به مناطق جدید خارج از کره زمین سوق خواهد داد".

به گزارش سایت chinadaily، افزون بر شرکت ساختمانی ICON و آژانس فضایی ناسا، به تازگی، دانشمندان دانشگاه علم و فناوری Huazhong در ووهان چین پیشنهاد استفاده از خاک ماه را برای ساختن ساختمان‌ها در ماه داده اند. براساس گزارش‌ها، این گروه، با استفاده از سازه‌های تخم مرغی ایده خود را طراحی کردند.

گفته شده، سازه‌های تخم مرغی از دو بخش بالایی و پایینی تشکیل شده است. قسمت بالایی به محل زندگی اصلی برای افراد و بخش پاینی مربوط به اتاق کار است. این تیم به رهبری دینگ لییون، مدیر دانشگاه، اخیرا اولین مدل خود را با استفاده از روش چاپ سه بعدی تولید کردند.
در ادامه تصاویری از این سازه‌های سه بعدی را می‌توانید مشاهده کنید.

ساختمان سازی در ماه

ساخت وساز در ماه


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: