عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصمیمات احساسی و غیرکارشناسی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۰۶۹۱
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.
دود ادغام اشتباه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چشم مردم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و گفت: اینکه وزارت بزرگی به نام تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل دهیم در حالی که تمامی بخش‌های آن ناکارآمد باشد، تصمیم درستی نبوده و به زیان مخاطبان این وزارتخانه‌ها تمام شده است.
 
خلیل بهروزی فر ادغام این سه وزارتخانه را تصمیمی غیر کارشناسی توصیف کرد و گفت: دود تصمیم‌های غیر کارشناسی و احساسی به چشم جامعه مخاطب می‌رود که در مورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از کارگران، کارفرمایان، تعاونی‌ها و جامعه هدف رفاه و تامین اجتماعی به عنوان زیان دیدگان اصلی یاد کرد.
وی با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارتخانه بزرگ تشکیل شد گفت: وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر کدام به تنهایی کوهی از مسوولیت‌ها را بر عهده داشتند، اما با این ادغام، برای هر سه حوزه چالش درست کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای با تاکید بر اینکه مدیریت چالش‌های بی شمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عهده یک نفر بر نمی‌آید گفت: از هنگامی که این ادغام صورت گرفت، همواره شاهد چالش بودیم به نوعی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمامی دولت‌های پس از ادغام بیشترین چالش را داشته و همواره مورد سوال، بازخواست و استیضاح قرار گرفته اند که در دولت سیزدهم نیز شاهد بودیم که مدیریت این وزارتخانه بزرگ از تخصص و توان عبدالملکی بر نمی‌آمد و ناچار به استعفا شد.

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عبدالملکی در ایجاد مشکلات پیش امده نقش زیادی نداشت گفت: هر کس بالای سر وزراتخانه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیاید، نمی‌تواند هر سه حوزه را جمع کند، زیرا سازمانها، شرکتها، هلدینگها، وظایف و مسولیت‌ها به اندازه‌ای گسترده است که یک نفر هرگز نمی‌تواند در همه زمینه‌ها تخصص و تجره داشته باشد.

وی به تشریح وضعیت هر کدام از بخش‌های تفکیک شده پرداخت و گفت: هنگامی که وزارت تعاون داشتیم، بدرستی فعالیت تعاونی‌ها مدیریت می‌شد، زیرا نگاه تخصصی وجود داشت، اما از روزی که ادغام صورت گرفت، ظرفیت و بخش تعاون در کشور فراموش شد و دست به ترکیب تعاونی‌ها نزدند.
بهروزی فر با اشاره به ابلاغیه اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری گفت: می‌بایست ۲۵ درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها باشد در حالی که امروز ۴ درصد هم بخش تعاونی ندارییم.

وی تعاونی را بهترین فرصت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی دانست و گفت: در نتیجه ادغام وزارت تعاون، می‌بینیم که تعداد بسیاری از تعاونی‌ها تعطیل شده، تعدادی از زیادی فقط اسمی دارند و آن‌هایی هم که فعال هستند، کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نتیجه ادغام غیر کارشناسی و احساسی، در عمل بخش تعاونی به فراموشی سپرده شد گفت: حجم کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این بزرگی، بسیار زیاد است و در اصل حجم مسولیت‌ها و تلاش‌های وزارتخانه بدین بزرگی به ا ندازه‌ای گسترده است که یک وزیر هرگز نمی‌تواند بسیاری از بخش‌ها را ببیند.

وی از نارضایتی کارگران و کارفرمایان خبرداد و گفت: اکنون می‌بینیم که فریاد کارگران و کارفرمایان به آسمان بلند است، زیرا تخصص و تجربه آن بخش نیز بدرستی دیده نشده و همه چیز به حاشیه رفته که نمونه آن را در اعتراض‌ها مشاهده می‌کنیم.

بهروزی فر با ابراز تاسف از اینکه مسوولان این وزارتخانه در بخش رفاه هم درمانده هستند گفت: مردم در بخش رفاه اجتماعی با مشکل جدی رو به رو هستند و چالش‌های بسیاری دارند، زیرا بخش رفاه اجتماعی به تنهایی وزیر متخصص و نیرو‌های کارآمد می‌خواهد که نداریم.

وی با تاکید بر اینکه وزیری که در راس این وزارتخانه بزرگ قرار گرفته، دایم درگیر حاشیه هاست گفت: وزیر در یک سرگردانی به سر می‌برد و نمی‌داند به تعاون برسد، مشکلات کار را مدیریت کند یا به رفاه اجتماعی مردم بپردازد.

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به حاشیه بردن عبدالملکی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد بودیم گفت: بدلیل آنکه هر سه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرگردانی مدیریت رو به رو است، این سه بخش در قالب وزراتخانه جداگانه، باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

بهروزی فر ادامه فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به زیان مردم دانست و گفت: اگر تکلیف این سه بخش روشن نشود، کار مردم لنگ خواهد شد، زیرا این تیم نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های مردم باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: