April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۶۴
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
یک فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: درک کردن نوجوانان نیاز به روز رسانی افکار از طرف بزرگسالان، مربیان و معلمان را دارد.
افکار بزرگسالان برای درک نوجوانان نیازمند به روز رسانی است
برنامه نوجوانانه «اقیانوس آرام» تلاش می‌کند در هم کلامی با نوجوانان، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را با نگاهی نو مورد بررسی قرار دهد. این برنامه در هر قسمت میزبان مهمانی است که به دعوت بچه‌ها به برنامه می‌آید و قصه زندگی اش را روایت می‌کند. یکی از مهمانان فصل جدید برنامه «اقیانوس آرام» که این روز‌ها از شبکه دو سیما پخش می‌شود یوسف اصلانی، اصلانی خیّر و فعال اجتماعی است.

اصلانی، فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: در هر خانه، مجموعه، محل کار و کلا هر جایی که نوجوانان و جوانان حضور داشته باشند شاخصه اصلی آن فضا شادی، طراوت و هیجان خواهد بود.

به گفته این فعال اجتماعی، یکی از دغدغه‌های مهم نوجوانی فاصله‌ای بسیار زیاد با نوجوانان نسل‌های گذشته دارند. یعنی دغدغه من در دوران نوجوانی شکلی دیگر داشت و نسل جدید دغدغه‌هایی دیگر دارند و فاصله زیاد است. فاصله‌ای که شاید بین نوجوانانی که شصت سال پیش زندگی می‌کردند با نوجوانان بیست یا سی سال پیش وجود نداشت. تفاوت نسل‌ها بسیار زیاد شده و در هر دهه و شاید حتی هر چند سال یکبار شاهد تفاوت‌های آشکاری بین نوجوانان هستیم.

افکار بزرگسالان برای درک نوجوانان نیازمند به روز رسانی است

این فعال اجتماعی گفت: دغدغه اصلی نوجوانان امروز این است که حس می‌کنند از طرف دیگران درک نمی‌شوند و به حق هم این را می‌گویند چراکه تغییرات و پیشرفت‌ها در دنیا به سرعت نور رسیده و درک کردن نوجوانان نیازمند به روز رسانی افکار از طرف بزرگسالان، مربیان و معلمان را دارد.

به گته اصلانی، به نوجوانان عزیز کشورم می‌گویم سعی کنند فاصله سربازی تا سرداری را طی کنند، یعنی توقع نداشته باشند یک شبه ره صدساله را رفته و به هرآنچه می‌خواهند از جمله مهارت، پست، شرایط خوب مالی و معنوی برسند. اگر سرباز ظرف مدت کوتاهی به سرداری برسد و تجربه‌های کافی نداشته باشد قطعا حتی در صورت داشتن لشکری تحت فرمان هم موفق نخواهد بود، اما کسی که مسیر درست را طی کرده باشد و پله‌پله گام بردارد همه چیز را به موقع یاد گرفته و به پختگی و در نهایت موفقیت خواهد رسید.

او گفت: یکی از مشکلاتی که نوجوانان امروز دارند عجول بودن آنهاست و اینکه دلشان می‌خواهد خیلی زود به آنچه مد نظر دارند برسند، اما باید این موضوع را فرابگیرند که هر چیز ارزشمندی در سایه تلاش و صبر به دست می‌آید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: