April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۶۵
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
0
مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی نفت در سال ۱۴۰۰، گفت: در این راستا ۴۳۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان برای ۳۷۲ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۳۹۳ میلیارد تومان آن هزینه شده و ۴۰ میلیارد و تومان از آن باقی مانده است.
تخصیص۴۳۳ میلیارد تومان برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نفت
مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه شرکت‌ها تعاریف خاص خود را دارد، در حالی که موضوع مسئولیت اجتماعی کاری داوطلبانه تلقی می‌شود، سازمان‌ها و شرکت‌ها وظایفی را در این راستا به عهده دارند که در کنار داوطلبانه بودن الزاماتی را برای آن‌ها ایجاب می‌کند.

وزارت نفت به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور در این زمینه اقدام‌ها و مسئولیت‌های بزرگی را به عهده گرفته است. این وزارتخانه در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به جامعه اطراف طرح‌های صنعتی به‌ویژه مناطق محروم داشته است. مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، به‌عنوان راهبر و ناظر این طرح‌ها در سال‌های اخیر توانسته است با تمرکز طرح‌های مسئولیت اجتماعی نقش راهبردی در توسعه هدفمند جوامع پیرامونی تأسیسات صنعت نفت ایران ایفا کند.

در دولت سیزدهم با تشدید توجه به اقشار محروم این موضوع در وزارت نفت نیز موردتوجه و تأکید جواد اوجی، مقام عالی وزارت قرار گرفت.

در همین زمینه بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، در تشریح اقدام‌های انجام‌شده در دوره ۱۰ماهه دولت سیزدهم گفت: در دولت مردمی از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تاکنون تکالیفی به عهده این مدیریت نهاده شده بود که طبق برنامه تکمیل شده است.

وی در تشریح این تکالیف تکمیلی اظهار کرد: در این دوره ۳۷۲ پروژه تکمیل شده که شامل ۱۹ پروژه آموزشی، ۱۱۶ پروژه ورزشی، ۳۱ پروژه بهداشتی، ۱۶ پروژه راه، هفت پروژه آبرسانی، ۱۷۱ پروژه طرح‌های هادی و ۱۲ پروژه خدماتی است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز تصریح کرد: در مجموع ۴۳۳ میلیارد و ۴۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای مجموع ۳۷۲ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۳۹۳ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آن هزینه شده و ۴۰ میلیارد و ۳۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از آن باقی مانده است. با تکمیل طرح‌ها و ارائه گزارش‌ها و مفاصا حساب‌های مربوطه این مبالغ باقی‌مانده به پیمانکاران طرح‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته دارابی در حوزه نوسازی مدارس در استان بوشهر ۱۱ طرح با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، استان خوزستان پنج طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کرمانشاه یک طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و استان کهگیلویه و بویراحمد یک طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اجراشده در حوزه وزارت علوم و فناوری افزود: طرح وزارت علوم در استان فارس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در تشریح طرح‌های حوزه ورزش و جوانان در سطح کشور در مناطق نفت‌خیز اظهار کرد: در استان ایلام سه طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، بوشهر پنج طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، چهارمحال و بختیاری یک طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، خراسان جنوبی هشت طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، خوزستان، ۳۱ طرح با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، فارس ۴۰ طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کرمان، چهار طرح با اعتبار یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، کرمانشاه یک طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، کهگیلویه و بویراحمد ۶ طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان، گیلان دو طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، لرستان، سه طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مازندران یک طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و استان هرمزگان ۱۱ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.

دارابی با اشاره به طرح‌های علوم پزشکی اجراشده در سطح کشور آن‌ها را به‌عنوان طرح‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تشریح کرد و افزود: در استان ایلام، دو طرح با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، بوشهر چهار طرح با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، خراسان رضوی یک طرح با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، خوزستان دو طرح با ۲ میلیارد ۵۲۵ میلیون تومان، فارس ۲۱ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و کرمانشاه یک طرح با ۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار تکمیل شده است.

به گفته وی همچنین در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز طرحی در استان بوشهر با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز پروژه‌های راه و شهرسازی اجراشده همسو با مسئولیت‌های اجتماعی را برشمرد و گفت: در استان بوشهر دو طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، خوزستان ۱۲ طرح با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان، مرکزی یک طرح با یک میلیارد ۸۵۰ میلیون تومان و استان هرمزگان یک طرح با ۴۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، در زمینه حوزه علمیه در استان خوزستان نیز دو طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اجرا شده است.

دارابی درباره طرح‌های آبفای انجام‌شده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اظهار کرد: در استان خوزستان چهار طرح با اعتبار ۶۰ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در استان هرمزگان، سه طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی به طرح‌های بنیاد مسکن اشاره و تصریح کرد: در این زمینه در استان خوزستان هفت طرح اجرا شده است که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده بود.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با برشماری طرح‌های هادی اجراشده در مناطق نفت‌خیز اظهار کرد: استان ایلام ۴۷ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان، بوشهر ۴۰ طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، خراسان جنوبی یک طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، خراسان رضوی دو طرح با ۶۰۰ میلیون تومان، خوزستان ۷۳ طرح با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، کهگیلویه و بویراحمد ۶ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و استان هرمزگان دو طرح با اعتبار یک میلیارد تومان داشته است.

دارابی به طرح جامع مطالعاتی اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی، زیست‌محیطی مناطق نفتی غرب کارون به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار و متوازن در منطقه (میدان آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران جفیر و ...) اشاره کرد و گفت: این طرح در استان خوزستان اجرا و برای آن یک میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اختصاص داده شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: