April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۷۳
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
0
به دنبال چالش ماسک و توئیتر بر سر مالکیت این رسانه اجتماعی، نظرات و کارشناسی‌های متعددی ارائه شده که می‌تواند محل تامل باشد.
دادگاه می‌تواند ایلان ماسک را مجبور به این کار کند؟
ایلان ماسک ادعا می‌کند قراردادش برای خرید توئیتر را فسخ می‌کند. اما «فسخ» قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ادغام شرکت به این سادگی نیست، بنابراین توئیتر به نوبه خود در آستانه جنگ قانونی است و در تلاش است ماسک خواه ناخواه خرید شرکت را تمام کند.

اما آیا واقعا دادگاه می‌تواند این معامله را در صورت عدم تمایل یکی از طرفین انجام دهد؟ و آیا این در واقع همان نتیجه‌ای است که توئیتر می‌خواهد؟

با توجه به ارزش آن، این چیزی است که توئیتر حداقل در حال حاضر نشان می‌دهد که می‌خواهد. برت تیلور، یکی از اعضای هیئت مدیره توئیتر، در توئیتی ادعا کرده که توئیتر در نظر دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند.

تیلور با اشاره به یک دادگاه ایالتی افزود: ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور پیروز خواهیم شد. بخش «دلاور» به این دلیل است که توئیتر به جای کالیفرنیا که مقر اصلی آن است، در ایالت دلاور گنجانده شده است.

سهامداران توئیتر ماسک را به دادگاهی مبهم (برای اکثر مردم) در دلاور می‌کشانند به این امید که یک صدراعظم او را مجبور کند که توئیتر را با قیمت شگفت انگیز ۴۴ میلیارد دلاری به فروش برساند. تا زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار توئیتر به ۲۸ میلیارد دلار نزدیک‌تر بود، بنابراین می‌توانید متوجه شوید که چرا ماسک ممکن است چنین چیزی را نخواسته باشد.

اما به گفته رونالد گیلسون، استاد حقوق و تجارت در دانشگاه کلمبیا، این تنها نتیجه ممکن نیست. گیلسون گفت یک راه حل این است که ماسک مبلغی را به توئیتر بپردازد که نشان دهنده ضرر ماسک در تکمیل خرید نیست. دعوا در نهایت بر سر پول است.

بنابراین، به نظر می‌رسد که روند قانونی ممکن است نه به محاکمه، بلکه به مشاجره در مورد اقدامات ماسک منجر شود که سهامداران توئیتر را از مبلغی که هنوز مشخص نشده، محروم کرده است. به گفته گیلسون سوالات زیادی در مورد چگونگی محاسبه این مبلغ توسط کارشناسان دوئل وجود دارد، اما دادگاه صدارت راه‌های زیادی برای ترغیب دو طرف به مذاکره برای اجتناب از محاکمه دارد.

در واقع، متن واقعی قرارداد شامل زبانی درباره مفهوم حقوقی معروف به «عملکرد خاص» است، جایگزینی برای جبران خسارت در یک اختلاف، که در شرایط مناسب، مستلزم تکمیل معامله است. مت لوین، یک ستون نویس حقوقی در روزنامه بلومبرگ، نوشت: من از شانس توئیتر (شانس آن برای دستیابی به عملکرد خاص و وادار کردن ماسک به بستن قرارداد) در دادگاه خوشم می‌آید، اما فکر نمی‌کنم در این مرحله چیزی قطعی باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: