April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناسان امنیتی بررسی کردند:
کد خبر: ۳۸۰۸۷۶
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
کارشناسان امنیتی می‌گویند خلاء امنیتی سبب شده ضارب تا این اندازه به آبه نزدیک شود و در فاصله شلیک دو گلوله امکان نجات جان او وجود داشته است.
امکان نجات جان شینزو آبه وجود داشته است
به گفته ۸ کارشناس امنیتی که فیلم ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را بررسی کرده اند، امکان نجات جان او وجود داشته است.

رویترز در تحلیلی نوشته است که اگر در فاصله دو و نیم ثانیه‌ای بین شلیک گلوله‌ها محافظان دور شینزو آبه را می‌گرفتند یا او را از محل شلیک گلوله دور می‌کردند می‌توانستند جان او را نجات دهند. کارشناسان ژاپنی و بین‌المللی گفتند به نظر می‌رسد که شکست در محافظت از آبه در برابر شلیک دوم احتمالا به خاطر مجموعه‌ای از «نقص‌های امنیتی» است.

علاوه بر گفتگو با کارشناسان، رویترز با شش شاهد حاضر در صحنه گفتگو و ویدئو‌های متعدد از این رخداد را بررسی کرده است.

ویدیو‌ها نشان می‌دهد آبه در حالی که توسط جمعیت احاطه شده بود، از پشت محافظت نمی‌شد. در همین حال، محافظان او اجازه دادند مردی که بعدا به عنوان ضارب شناخته شد، بدون کنترل شدن تا چند متری آبه جلو بیاید.

جان سولتیس، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و افسر سیا می‌گوید به نظر نمی‌رسد محافظان آبه «حلقه امنیتی متحدالمرکزی» در اطراف او ایجاد کرده باشند. آن‌ها هیچ نوع نظارتی در بین جمعیت نداشتند».

کنت بمبیس که در زمان نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عضو تیم محافظان او بود، می‌گوید: «آن‌ها (محافظان) باید مهاجم را می‌دیدند که به شکل عمدی از عقب به آبه نزدیک می‌شود».

روزنامه یومیوری هم به نقل از منابع محقق می‌گوید ضارب قبل از شلیک اولین گلوله به فاصله هفت متری نخست وزیر سابق ژاپن رسیده و تیر دوم را هم از فاصله ۵ متری شلیک کرده است.

آژانس پلیس ملی ژاپن قتل آبه را نتیجه کوتاهی پلیس در انجام مسئولیت خود دانست و گفت که تیمی را برای بررسی تدابیر امنیتی و حفاظتی و بررسی اقدامات مشخص برای جلوگیری از چنین حادثه‌ای تشکیل داده است.

ترور نخست وزیر ژاپن که حدود ده روز پیش و با اسلحه دست‌ساز رخ داد، مردم ژاپن را شوکه کرد. چرا که در این کشور خشونت با اسلحه امری بسیار نادر است و سیاستمداران معمولا با محافظان اندکی در میان عموم مردم ظاهر می‌شوند.

مقامات ژاپنی از جمله فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به نقص‌های امنیتی اعتراف کرده اند و پلیس می‌گوید مشغول تحقیق درباره این ماجراست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: