April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۰۹۲۹
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
0
عضو انجمن انبوه‌سازان با اشاره به ضرورت تسهیل‌گری برای انبوه‌سازان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح چشم‌وچراغ بسیاری از اقشار پایین درآمدی است.
انبوه‌سازان: دولت در طرح نهضت ملی مسکن تسهیل‌گری کند
شهاب سعادت‌نژاد اظهار کرد: در ابتدای طرح مسکن مهر دولت با واگذاری این طرح به تعاونی‌های مسکن باعث شد که اجرای این طرح با وقفه مواجه شود، این درحالی است که با تغییر سیاست‌های دولت و ورود انبوه‌سازان طرح مسکن مهر به‌سرعت وارد فاز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: تعامل بین تشکل‌های انبوه‌سازی و دولت یکی از الزامات اصلی برای محقق کردن طرح‌های دولت در حوزه مسکن است. با توجه به کارنامه موفق انبوه‌سازان در ساخت مسکن، دولت باید از ظرفیت این صنف در طرح نهضت ملی مسکن استفاده بهینه کند.

وی گفت: البته برخی از موانع بوروکراسی به‌عنوان مانعی بازدارنده عمل می‌کند، به‌عنوان مثال لازم است که امور بوروکراسی مرتبط با تمدید پروانه اشتغال به کار شرکت‌های انبوه‌سازی چابک شود.

وی ادامه داد: پیچیدگی‌های بوروکراسی باعث می‌شود شرکت‌های داوطلب برای مشارکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از دور رقابت جا بمانند، از این رو لازم است که تسهیلات لازم ساخت برای انبوه‌سازان فراهم شود.

سعادت‌نژاد با یادآوری این موضوع که شفاف‌سازی در ابعاد همه‌جانبه طرح نهضت ملی مسکن و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، سبب تسریع در اجرای این طرح خواهد شد، ادامه داد: کلید اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دست انبوه‌سازان است، اما در زمان حاضر شرکت‌های انبوه‌سازی با برخی از مشکلات در این طرح مواجه هستند که از جمله آن می‌توان به تعیین قیمت‌های دستوری و تعلل در واگذاری اراضی مرغوب در استان تهران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: انبوه‌سازان به‌عنوان سازندگان و متخصصان حوزه مسکن باید در طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه جدی قرار بگیرند و تمام تصمیم‌سازی‌ها و نیز سیاست‌گذاری‌ها در این طرح باید با مشارکت و کسب نظر از این قشر صورت گیرد چرا که این رویه سبب کاهش مشکلات احتمالی طرح نهضت ملی مسکن در فرآیند اجرا خواهد شد.

بازرس انجمن انبوه‌سازان استان تهران یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت مسکن و مشکلات عدیده‌ای که مردم برای خانه‌دار شدن دارند، طرح نهضت ملی مسکن چشم‌وچراغ بسیاری از اقشار پایین درآمدی است و بنابراین دولت باید با بسیج تمام امکانات کشور و تسهیل‌گری در این زمینه، شرایط برای خانه‌دار کردن اقشار پایین درآمدی را فراهم کند.

سعادت‌نژاد اضافه کرد: بی‌شک در صورت واگذاری اراضی مناسب، در اختیار قرار دادن مصالح اصلی ساخت مسکن نظیر سیمان و آهن با قیمت مناسب، تسهیل در صدور مجوز‌های ساخت مسکن از سوی شهرداری‌ها و وزارت راه، امکان ایجاد واحد‌های مسکونی برای متقاضیان فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: