کد خبر: ۳۸۰۹۳۹
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
پارلمان سریلانکا از انتخاب رانیل ویکرماسینگه به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور خبر داد.
رئیس جمهور جدید سریلانکا انتخاب شد
«رانیل ویکرماسینگه» در انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه) در پارلمان سریلانکا پیروز شد. ۲۲۵ نماینده پارلمان این کشور از چند ساعت پیش، رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید را از میان سه نامزد اعلام شده آغاز کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، انتخاب پارلمان علی‌رغم عدم محبوبیت «ویکرماسینگه» در بین عموم مردم صورت گرفته است. وظیفه کنونی رئیس جمهور جدید، هدایت کشور در میانه فروپاشی اقتصادی و بازگرداندن نظم عمومی پس از ماه‌ها اعتراضات گسترده است.

به گزارش رویترز، چندین معترض گفته اند که پیروزی رانیل ویکرماسینگه می‌تواند منجر به تظاهرات بیشتر مردم خشمگین شود چرا که بسیاری او را متحد «راجاپاکسا» رئیس جمهور پیشین می‌دانند. گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سابق سریلانکا هفته گذشته پس از هجوم معترضان به کاخ ریاست جمهوری از کشور گریخت و بعدا استعفای خود را اعلام کرد.

ماسینگه، دو ماه پیش به سمت نخست وزیری منصوب شده بود. مخالفان در جریان اعتراضات خانه شخصی او را به آتش کشیدند و به دفتر نخست وزیری او حمله کردند. با این حال پس از استعفای رئیس جمهور پیشین، او خودش سمت سرپرستی موقت را بر عهده گرفت. این پیروزی برای ماسینگه بدین معناست که او تا ماه نوامبر ۲۰۲۴ رئیس جمهور خواهد بود. گفتنی است، رئیس جمهور در سریلانکا رئیس دولت و ارتش است و مسئولیت‌های مشترک زیادی با نخست وزیر دارد.

سریلانکا که در جنوب هند واقع شده عملا کشوری ورشکسته است و با کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و سایر لوازم اولیه مواجه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: