April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیراجرایی خانه کارگر گلستان از نبود ثبات و بی برنامگی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۰۹۴۶
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با تاکید بر اینکه نگاه اقتصادی نسبت به جامعه با دو رویکرد صورت می‌گیرد گفت: یک رویکرد نگاه سرمایه داری و رویکرد دیگر نگاه کارگری است که هر کدام طیف فکری جداگانه‌ای را تشکیل می‌دهند که با افراط و تفریط در آنها، زیر مجموعه‌های جداگانه‌ای تعریف می‌شود.
اقتصاد کشور گرفتار مدیریت شتر گاو پلنگ
غلامرضا طالبا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از نبود ثبات و بی برنامگی در مدیریت اقتصادی کشور گفت: با وجود آنکه برای اداره کشور می‌بایست از علم اقتصاد با یک رویکرد خاص تبعیت شود، اما مدیریت اقتصادی در کشور ما مدیریت شتر گاو پلنگ است.

وی با اشاره به اینکه آقایان دائم افتخار می‌کنند که در زمینه ساخت موشک به توانمندی رسیده ایم، اما پاسخ نمی‌دهند که چرا در زمینه اقتصاد با چالش‌های بسیاری روبرو هستیم؟ گفت: پاسخ این است که در ساخت موشک از علم استفاده می‌کنیم، اما در اقتصاد از تصمیمات سلیقه‌ای و رویکرد‌های احساسی بهره می‌گیریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان به تشریح دلایل دقت‌های موشک‌های نقطه زن پرداخت و گفت: در ساخت موشک از علم فیزیک و فرمول‌های ریاضی استفاده می‌کنیم و مهمتر اینکه به این علوم پایبند هستیم، در نتیجه، وزن موشک بررسی میشود، میزان سوختی که بتواند آن را حمل کند تا به هدف برسد، برآورد می‌شود، رادار‌های دقیق ساخته و روی آن نصب می‌شود تا در نهایت پس از شلیک، به نقطه مورد هدف اصابت کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه اقتصاد در کشور ما هیچ مبنایی ندارد گفت: رویکرد‌های اقتصادی در جهان بر پایه اقتصاد‌های سوسیالیستی، لیبرال، سرمایه داری، کمونیستی، اسلامی و موارد دیگر است، اما در گوشه گوشه کشور ما، اقتصاد تعریف خاص خودش را دارد و سلیقه‌ای رفتار می‌شود.
 

طالبا افزود: در کشور ما یک عده با تفکرات صرف سرمایه داری، به غارت اموال مردم می‌پردازند و منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند، عده‌ای دیگر حامی کارگران هستند و علیه سرمایه داری موضع می‌گیرند، از سوی دیگر ادعای اقتصاد اسلامی را سر می‌دهیم، در حالیکه بانکداری ما بر مبنای ربایی صرف اداره می‌شود، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم این آشفته بازار اقتصادی مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه بی ثباتی اقتصادی، نمی‌توان مقصر اصلی را در بحران‌های اقتصادی به وجود آمده شناسایی کرد گفت: هرگاه که می‌خواهیم عوامل بحران‌های اقتصادی را شناسایی و مجازات کنیم، متخلفان از یک گوشه کشور سربرون می‌آورند به نوعی که گاهی در رتبه‌های بالای قوه قضاییه ردپای فساد وجود دارد و گاهی در بین قوه مجریه و گاهی در بین نمایندگان مجلس شاهد فساد هستیم که اگر به زندان‌ها و احکام صادر شده نگاه کنیم، از هر سه طیف در زندان‌ها مشاهده می‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: یک روز دلار ۴۲۰۰ تومانی را ایجاد می‌کنند تا بازار را مدیریت کنند و کالا‌های اساسی با قیمت مناسب به دست جامعه هدف برسد، اما هنوز مدتی از آن گذشته که از فساد گسترده در این نوع مدیریت خبر میدهند و یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف میکنند، اما چون این تصمیم هم غیرکارشناسی بوده، قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد و دوباره آقایان تصمیم میگیرند ارز ۴۲۰۰ تومانی را بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه مردم موش آزمایشگاهی مسئولان شده‌اند گفت: از آنجا که انتصاب‌ها و انتخاب‌ها کارشناسی نیست و افرادی که در راس مسئولیت قرار میگیرند، تخصص و تجربه لازم را ندارند، اقتصاد را ویران می‌کنند و زندگی مردم را به چالش می‌کشند.

طالبا با تاکید بر اینکه پذیرفتن مسئولیت باید تاوان داشته باشد گفت: هر کسی که مسئولیت می‌پذیرد، هیچ نگرانی بابت خرابکاری ندارد. مدیران جامعه ما اگر نتوانند درست مدیریت کنند یا استعفا می‌دهند و می‌روند یا از سوی رئیس جمهور برکنار می‌شوند یا مجلس استیضاح و برکنارش می‌کند، در این میان تکلیف مردم مشخص نیست و معلوم نیست تاوان این همه بحران‌های ناشی از سوء مدیریت را چه کسی باید بدهد.

وی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را مقصران اصلی بحران‌ها دانست و گفت: وقتی رئیس جمهور فرد ناکارآمد و ناتوانی را معرفی می‌کند، مقصر اصلی بحران هاست و در مرحله دوم نمایندگان مجلس مقصر هستند که به این افراد ناکارآمد، رای اعتماد می‌دهند؛ بنابراین اگر هر مسئولی برای مردم چالش ایجاد کرد، باید مورد بازخواست قرار گیرد و تاوان خرابکاری هایش را بدهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: