حبیبی فرد ارایه لایحه دولت به مجلس را شوخی توصیف کرد
کد خبر: ۳۸۰۹۴۹
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران با انتقاد شدید از آشفتگی اقتصادی در نتیجه تصمیمات غیر کارشناسی دولت سیزدهم گفت: هیچ ثباتی در مدیریت اقتصادی وجود ندارد و تصمیمات خلق الساعه باعث می‌شود تا شاهد وضعیت بحرانی گرانی و تورم در بازار باشیم.
بازی بی پایان دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی
داوود حبیبی فرد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز  با ابراز تاسف از اینکه در نتیجه تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحران اقتصادی خطرناکی به اقتصاد کشور تحمیل شد گفت: هرچقدر مسئولان و کارشناسان به دولت هشدار دادند که در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عجله نکند، گوش شنوایی نبود.

وی به تشریح تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بپذیریم، تورم از مرز ۸۰ درصد گذشته و هیچ کالایی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که کمتر از ۴۰ درصد گرن شده باشد.

نایب رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران با اعلام اینکه وزیر اقتصاد از ارائه لایحه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داده، در حالی که این مطلب نمی‌تواند بی از یک شوخی باشد گفت: هنوز چهارماه نشده که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده‌اند، بازار را به هم ریخته اند، مردم را به سخت‌ترین بحران اقتصادی در طول ۴۰ سال اخیر کشانده‌اند و اکنون بدون اینکه شرمنده این تصمیم غلط خود باشند، بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح می‌کنند.

وی خطاب به دولتمردان گفت: فرض کنیم ارز۴۲۰۰تومانی را به صحنه اقتصاد برگردانید، تاوان این همه بحران اقتصادی را که به بار آوردید، چه کسی میدهد؟ مردمی که در بدترین شرایط سفره‌های خالی را تجربه کرده‌اند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟
 

حبیبی فرد با طرح این پرسش که آیا قیمت‌ها به ابتدای فروردین باز خواهد گشت گفت: آیا تضمین میدهید که بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به بازگشت قیمت‌ها به ۴ ماه قبل شود؟

وی با یادآوری اینکه دولتمردان برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از فساد‌های گسترده خبر داده بودند گفت: آیا اکنون که به دنبال بازگشت ارز۴۲۰۰تومانی هستید، آیا میخواهید فساد آن را نیز بازگردانید؟

نایب رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران با طرح این پرسش که اگر امکان مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود داشت، چرا به جای مدیریت و جلوگیری از این همه بحران، آن را حذف کردید گفت:‌ای کاش قبل از آنکه این تصمیم عجولانه را بگیرید، قیمت‌ها را به عرش و زندگی مردم را به فرش برسانید و سخت‌ترین شرایط را برای اقتصاد و مردم رقم بزنید، به فکر مدیریت منطقی ارز۴۲۰۰تومانی می‌افتادید.

وی با اعلام اینکه ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگرداندن ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ توجیهی ندارد گفت: مجلس به دولت اختیار داده بود که هر زمان و هر جور که دلش میخواهد، ارز۴۲۰۰تومانی را مدیریت کند، اما اکنون بار دیگر دولت با مجلس بازی می‌کند و می‌خواهد تبعات ارز ۴۲۰۰ تومانی را به گردن نمایندگان مردم در خانه ملت بیندازد.

حبیبی فرد با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی به دولت سپرده شده گفت: ارائه لایحه به مجلس هیچ توجیهی ندارد، بلکه دولت می‌تواند بدون نگرانی و به سرعت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به صحنه اقتصاد کشور بازگرداند.
برچسب ها: ارز ، اقتصادی ، تورم ، گرانی ، فساد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: