کد خبر: ۳۸۰۹۸۵
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
0
استاندار همدان گفت: عملیات ساخت هشت هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به زودی و طی روز‌های آینده در مرکز استان آغاز می‌شود.
استاندار همدان: عملیات ساخت هشت هزار واحد مسکونی در مرکز استان آغاز می‌شود
علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه بازدید از مجموعه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان، افزود: این واحد‌های مسکونی در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن و در مجموعه زمین‌های ۶۸۰ هکتاری که به تازگی به شهر همدان پیوسته است، ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: با کلنگ‌زنی این تعداد واحد مسکونی، جمع واحد‌های در حال ساخت‌وساز طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان به ۱۰ هزار واحد می‌رسد.

استاندار همدان با اشاره به بازدید میدانی خود از مجموعه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان، تصریح کرد: این واحد‌های توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرک شهید بهشتی در حال ساخت است که و موقعیت و کیفیت مطلوب و مناسبی دارد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه ساخت این ۲۰ واحد مسکونی از اواخر سال گذشته آغاز شده است، افزود: این واحد‌های مسکونی حداکثر تا سال آینده تکمیل می‌شوند ضمن اینکه ۸۰ واحد از این تعداد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ ساخت هزار واحد مسکونی نیز در این محدوده ۱۱ هکتاری (شهرک شهید بهشتی) به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: مساحت زمین تامین شده برای این مجموعه، ۱۱ هکتار است که یک هزار واحد مسکونی در این فضا احداث می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: واحد‌های مسکونی درحال ساخت شهرک شهید بهشتی تا سال ۱۴۰۳ تکمیل و با بهره برداری از آن، به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار موردنیاز برای ساخت این واحد‌ها حدود هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این هزار واحد، مجموعه واحد‌های دیگری به تعداد ۶۹۰ واحد و همچنین ۲۰۰ واحد دیگر در این منطقه توسط بنیاد مسکن در حال احداث هستند.

کلنگ آغاز علمیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن روز گذشته طی آیینی با «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان و جمعی از مقامات و مسئولان در شهر همدان آغاز شد.

۱۲۱ هزار نفر در استان همدان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: