مدیرعامل سایپا خبر داد
کد خبر: ۳۸۰۹۹۹
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
بازار خودرو پنج مهمان جدید خواهد داشت.
پنج خودروی جدید در راه بازار
مدیرعامل سایپا اعلام کرد این خودروساز سبد محصولاتی خود را متنوع‌تر خواهد کرد. محمدعلی تیموری گفت بازگشت تحریم‌ها سبب شد تا ظرفیت خطوط مونتاژ سایپا خالی بماند.

مدیر ارشد سایپا ادامه داد، اما طبق برنامه ریزی‌های جدید قرار است بار دیگر خطوط تولید CKD و SKD در این خودروسازی فعال شود.

براساس اظهارات تیموری قرار است دو محصول از برند چینی چانگان مدل ۲۰۲۲ در خطوط تولید سایپایی‌ها مونتاژ شود.

اما این مقام ارشد سایپا اطلاع بیشتری در ارتباط با دو محصول مونتاژی این خودروساز نمی‌دهد و تنها به گفتن این جمله بسنده می‌کند که خودرو‌های یاد شده اکنون در مراحل تست و اخذ تاییدیه هستند و هنوز قیمت آن‌ها مشخص نیست.

البته این دو خودرو تنها محصولات جدید سایپا نیستند و بر اساس اظهارات مدیرعامل این خودروساز قرار است علاوه بر دو خودروی مونتاژی، تولید سه خودروی اطلس، سهند و آریا نیز در دستورکار غول نارنجی جاده مخصوص قرار گیرد. تیموری می‌گوید سایپا قرار است تولید این سه محصول را در قالب خودروی اقتصادی در برنامه داشته باشد.

پیش‌تر اخباری در ارتباط با تولید سه محصول یاد شده منتشر شده بود. سایپایی‌ها سال ۹۹ همزمان با رونمایی از شاهین از آریا نیز رونمایی کردند. اما به رغم عرضه شاهین، اما هنوز تولید آریا به صورت انبوه آغاز نشده است. اطلس نیز همانند آریا است و به رغم اینکه طراحی آن نهایی شده و نمونه‌ای نیز از آن ساخته شده است، اما همچنان در خطوط تولید سایپا حضور ندارد. در میان سه خودروی یاد شده اطلاعات در مورد سهند از همه کمتر است. آن طور که شنیده می‌شود این خودرو در مراحل طراحی قرار دارد. اما به نظر می‌رسد سهند یک سدان جمع و جور شهری در کلاس B باشد. در واقع فیس لیفتی از ساینا خواهد بود.

اما با توجه به خروج تیبا از خطوط تولید سایپا و خلوت شدن سبد محصولاتی این خودروساز به نظر می‌رسد تمرکز سایپا روی سه محصول یاد شده بیشتر شود و سه خودروی نام برده شده به همراه دو محصول مونتاژی هر چه زودتر به بازار عرضه شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: