نماینده کارگران استان مرکزی مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۱۰۵۱
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
0
رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان مرکزی گفت: رئیس‌جمهور در سفر به استان مرکزی برای حل مشکلات خصوصی‌سازی و واحد‌هایی که سهام آن‌ها واگذار شده تصمیم اساسی و قاطعانه بگیرد و مشکل صنایع بزرگ استان مانند آذرآب را حل کند.
قرارداد‌ موقت و نبود امنیت شغلی چالش کارگران
علی زند در خصوص مشکلات کارگران گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگران کشور، قرارداد‌های موقت و عدم وجود امنیت شغلی است. امروز به جایی رسیده‌ایم که قرارداد‌ها از یک‌ساله و شش ماهه به قرارداد‌های یک ماهه تبدیل شده‌اند و حتی کارفرمایان ابایی از این ندارند با افرادی که سابقه‌ی بالای ۲۰ - ۲۵ سال دارند هم قرارداد یک ماهه ببندند.

وی گفت: قراداد‌های موقت اساس و موجودیت تشکل‌های کارگری را تضعیف کرده است چراکه کسی که امنیت شغلی ندارد و قراردادش یک ماه است نمی‌تواند پیگیر مطالبات کارگران باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان مرکزی با بیانِ اینکه یکی از راه‌های برقراریِ امنیت حذف شرکت‌های پیمانکاری است، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که با ایجاد امنیت شغلی و تعطیلی شرکت‌های پیمانکاری راه استثمار نیروی کار و استضعافِ حقوق آن‌ها را مسدود کند.

زند در ادامه به مشکلات شرکتهایی، چون هپکو و آذراب اشاره کرد و گفت: باید به‌صورت جدی از واردات بی‌رویه جلوگیری شود. مقام معظم رهبری نیز در روز کارگر واردات بی‌رویه را خنجری به قلب «تولید ملی» و «اشتغال کارگران» دانستند. جامعه کار و تولید نیز از رئیس‌جمهور می‌خواهند تا تدابیری اتخاذ کنند که اولویت، اتکا به توان تولیدات داخلی و تولید شرکت‌هایی بزرگی، چون هپکو باشد.

وی در خصوص خصوصی‌سازی‌هایی که باعث ایجاد مشکلات برای کارخانه و کارگران می‌شود، بیان کرد: بی‌توجهی به اهلیت، صلاحیت‌های مدیریتی و تعهد خریداران و سهامداران بیشترین آسیب را به تولید، کار و کارگر وارد کرده است.

زند ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور در سفر به استان مرکزی برای حل مشکلات خصوصی‌سازی و واحد‌هایی که سهام آن‌ها واگذار شده تصمیم اساسی و قاطعانه بگیرد و مشکل صنایع بزرگ استان مانند آذرآب را حل کند تا انشالله خواسته اصلی کارگران که امنیت شغلی، تولید و پویایی شرکت است، محقق شود.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان مرکزی بیان کرد: کارگران مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری از وفادارترین افراد جوامع به انقلاب هستند و از هیچ کوششی برای رونق در تولید دریغ نخواهند کرد و اجازه نمی‌دهند دشمنان از مطالبات صنفی آن‌ها سوءاستفاده کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: