عضو کانون عالی شورا‌های اسلامی کار بر شکوفایی اقتصاد دریا تاکید کرد
کد خبر: ۳۸۱۰۵۹
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
0
عضو کانون عالی شورا‌های اسلامی کار ضمن اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌ها برای شکوفایی اقتصاد دریا بر ضرورت حفظ امنیت شغلی و تامین معاش و درآمد صیادان ولنج داران تاکید کرد.
ضرورت حفظ امنیت شغلی و معیشت صیادان و لنج‌داران
علی اصلانی گفت: امروز توسعه اقتصاد دریا در کشور‌هایی که به نوعی به دریا راه دارند، با جدیت دنبال می‌شود و صنعت کشتی سازی، تجهیز بنادر، صید و دریانوردی در حال گسترش است لذا با توجه به اشتغالی که این بخش دارد باید از ظرفیت سواحل خود استفاده کنیم.

وی افزود: توسعه اقتصاد دریا و صنایع دریایی نه تنها در صادرات و ارزآوری برای کشور بلکه در تامین معاش و درآمدزایی برای صیادان و لنج داران و کسانی که معیشت آن‌ها از راه دریا می‌گذرد، موثر است.

اصلانی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شکوفایی اقتصاد دریا تاکید کرد و گفت:اگر می‌خواهیم اشتغال در بستر دریا رونق بگیرد، باید زیرساخت‌های آن را از قبل مهیا کرده باشیم. برای آنکه امنیت شغلی و معیشت صیادان و لنج داران تامین شود باید جلوی ورود کشتی‌های خارجی و صید‌های بی رویه‌ای که در خلیج فارس و آب‌های ما صورت می‌گیرد را بگیریم.

عضو کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل صیادی اظهار کرد:در حال حاضر لنج داران و صیادان دو مشکل بزرگ دارند: یکی بحث سخت و زیان آور بودن شغلشان است و هر لحظه خطر بیخ گوششان است، ولی متاسفانه هنوز در خصوص ماهیت این شغل نتوانسته ایم تصمیمی بگیریم و بحث دوم مسأله سوخت آن‌ها است. وقتی نمی‌توانیم تنها یک‌قلم بنزین آن‌ها را تامین کنیم چگونه می‌خواهیم اقتصاد دریایی خود را توسعه دهیم؟

به گفته وی، توسعه اقتصاد دریا علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌های آن، نیازمند توجه به موضوع اشتغال و معیشت صیادان، لنج داران، ماهی گیران و همه کسانی است که در این حوزه مشغول فعالیت هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: