کد خبر: ۳۸۱۰۶۲
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
0
یک مقام ارشد دولت روسیه اعلام کرد کشور‌هایی که محدودیت قیمتی برای واردات نفت خام روسیه اعمال کنند، از نفت این کشور محروم خواهند شد.
روسیه به کشور‌هایی که سقف قیمت را اعمال کنند، نفت صادر نمی‌کند
یک مقام ارشد دولت روسیه روز جمعه اعلام کرد کشور‌هایی که محدودیت قیمتی برای واردات نفت خام روسیه اعمال کنند، از نفت این کشور محروم خواهند شد.

طرح سقف قیمت نفت توسط کشور‌های غربی پیشنهاد شده است تا روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان، نتواند هزینه جنگ خود را در اوکراین به راحتی تأمین کند.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه روز جمعه در یک نشست خبری گفت: تا آنجا که من می‌دانم، ما به کشور‌هایی که چنین سقفی را اعمال می‌کنند، نفت عرضه نمی‌کنیم و نفت و فرآورده‌های نفتی ما به کشور‌هایی که آماده همکاری با ما هستند هدایت می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد کشور‌های گروه ۷ باعث افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.

با ادامه درگیری در اوکراین، که در اواخر ماه فوریه آغاز شد، کشور‌های غربی در تلاش هستند تا فشار بر روسیه را افزایش دهند و در عین حال تورم فزاینده را متعادل کنند.

طبق گزارش ها، طرح سقف قیمت نفت، که برای اولین بار توسط جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در ماه گذشته پیشنهاد شد، احتمالاً نصف قیمت خرید روسیه تعیین شود. با این حال، توافق نهایی صورت نگرفته و سقف قیمت هنوز نهایی نشده است.

برنت، معیار اصلی دو سوم نفت جهان، در ماه مارس پس از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در تلافی حمله نظامی این کشور به اوکراین، به رقم ۱۴۰ دلار نزدیک شد.

در حالی که قیمت‌ها از آن زمان کاهش یافته است، اما از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، روسیه که اقتصاد آن تحت تاثیر تحریم‌های غرب قرار گرفته است، پیش بینی تولید ناخالص داخلی خود در سال جاری میلادی را نیز اصلاح کرد.

خانم نابیولینا گفت: افت اقتصادی امسال عمیق‌تر خواهد بود، یعنی ۴ تا ۶ درصد.

وی افزود: در سال آینده، تولید ناخالص داخلی بین ۱ تا ۴ درصد کاهش خواهد یافت... ما انتظار داریم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال آینده ۱ تا ۲.۵ درصد بیشتر از سه ماهه چهارم سال جاری باشد.

بانک مرکزی روسیه همچنین روز جمعه اعلام کرد که با کاهش تورم در این کشور، نرخ بهره اصلی خود را ۱۵۰ واحد پایه کاهش می‌دهد و به ۸ درصد در سال می‌رساند.

خانم نابیولینا گفت: تصمیم ما بر اساس ارزیابی جامع شرایط فعلی و پیش بینی به روز شده اقتصاد کلان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: