کد خبر: ۳۸۱۰۷۳
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
0
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار صادرات زعفران به طور متوسط در ۶‌ماه اخیر ۴۵ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۴۵ درصدی صادرات زعفران در ۶ ماه اخیر
غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته ۲۴ میلیون تومان، پوشال ۳۰ تا ۳۱ میلیون تومان، سرگل ۳۲ میلیون و نگین ۳۲ تا ۳۸ میلیون تومان بوده که نسبت به یک ماه گذشته تغییری نداشته است.

او حداقل قیمت هر مثقال زعفران را ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر آن را ۲۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

میری می‌گوید: بازار داخلی و صادراتی زعفران همچنان در رکود به سر می‌برد و برآورد‌ها حاکی از آن است که کاهش صادرات زعفران تا رفع موانع و مشکلات سد راه صادرکنندگان ادامه یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار از دی سال گذشته تا خرداد امسال به طور متوسط ۴۵ درصد کاهش صادرات داشتیم به طوریکه در دی ۵۷ درصد، بهمن ۳۸ درصد، اسفند ۳۳ درصد، فروردین ۶۰ درصد، اردیبهشت ۱۹ درصد و خرداد ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات کاهش یافته است.

بنابر اعلام شورای ملی زعفران با توجه به موانع سد راه صادرات، روند قاچاق زعفران روبه توسعه است چرا که صادرات رسمی یک کیلو زعفران ۱۵ میلیون تومان هزینه برای صادرکننده در بردارد، درحالیکه قاچاقچیان زعفران با کیفیت پایین‌تر را ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر عرضه می‌کنند که این امر نرخ محصول در بازار‌های جهانی کاهش می‌دهد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که هر مثقال زعفران در بسته بندی‌های معمولی از ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و در بسته بندی‌های همراه با ظروف خاتم و … ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: