مشکل باز نشدن منوی استارت در کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ با نصب بهروزرسانی KB۵۰۱۴۶۶۸ با شمارهی ساخت ۲۲۰۰۰.۷۷۸ و نسخههای جدیدتر این سیستمعامل بهوجود میآید.
مایکروسافت میگوید گزارشهایی دریافت کرده است که پس از نصب بهروزرسانیها، منوی استارت در برخی از دستگاههایی که ویندوز ۱۱ را اجرا میکنند، باز نمیشود. در چنین شرایطی، کلیک یا انتخاب دکمهی استارت یا استفاده کلید ویندوز روی کیبورد نیز احتمالاً تأثیری روی مشکل نخواهد داشت.
غول نرمافزاری مستقر در ردموند راهکار استفاده از قابلیت Known Issue Rollback برای افراد و سازمانها ارائه کرده است که در ادامه آن را مرور میکنیم:
استفاده از ویژگی Known Issue Rollback باعث رفع مشکل خواهد شد. لطفاً توجه داشته باشید شاید ۲۴ ساعت طول بکشد تا تأثیر این اقدام روی رایانههای آسیبدیده اعمال شود. راهاندازی مجدد دستگاه ویندوزی میتواند به اعمال سریعتر این تغییر کمک کند.
برای دستگاههای تحت مدیریت سازمانها که بهروزرسانی آسیبدیده را نصب کردهاند، پیکربندی و نصب یک Group Policy ویژه میتواند راهکاری کاربردی باشد. برای دسترسی به این بخش به مسیر Computer Configuration -> Administrative Templates -> KB۵۰۱۴۶۶۸، ۲۲۰۷۲۱_۰۴۲۰۱ Known Issue Rollback -> Windows ۱۱ مراجعه کنید.
همانطور که Neowin اشاره میکند، بهروزرسانی KB۵۰۱۴۶۶۸ با هدف رفع برخی مشکلات سیستمعامل منتشر شد، اما بهنظر میرسد این آپدیت خود مشکلات جدیدی روی سیستم ایجاد میکند. مایکروسافت از چند وقت قبل با مشکلاتی در منوی استارت جدیدترین سیستمعامل دسکتاپ خود مواجه شده است.
بهروزرسانی سهشنبهی ماه جاری نیز دسترسی به این منو را غیرممکن میکرد. چند رو قبل نیز بیلد شمارهی ۲۲۶۲۲.۴۳۶ در کانال بتا منتشر شد که ایرادهای منوی استارت را در بیلدهای اینسایدر رفع میکند.