کد خبر: ۳۸۱۲۱۳
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
تلسکوپ فضایی هابل توانست تصویری آینه‌ای از کهکشان را به دلیل پدیده عدسی گرانشی ثبت کند.
تلسکوپ هابل تصویر جدیدی از کهکشان‌ را منتشر کرد+ عکس
تلسکوپ فضایی هابل منبعی است که تصاویر شگفتی انگیزی از فضا را برای ما ارسال می‌کند. تصویر این هفته هابل نمونه شگفت انگیزی از پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی را نشان می‌دهد که به دانشمندان کمک می‌کند تا کهکشان‌های بسیار دور را ببینند. این تصویر کهکشان SGAS J ۱۴۳۸۴۵ + ۱۴۵۴۰۷ را نشان می‌دهد.

به گزارش digitaltrends، سه نوع عدسی گرانشی وجود دارد اولین نوع عدسی گرانشی میکرولنزینگ نامیده می‌شود، زمانی که روشنایی یک جسم به طور موقت افزایش می‌یابد مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین این عدسی برای تشخیص سیارات فراخورشیدی نیز مفید است. نوع دوم، عدسی‌های گرانشی ضعیف نامیده می‌شود و برای مشاهده کهکشان‌های دوردست به کار می‌رود.

نوع دیگری که وجود دارد عدسی گرانشی قوی است. این عدسی همان چیزی است که در تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل قابل مشاهده است. در این تصویر لنز‌های گرانشی باعث شده است که کهکشان نزدیک مرکز تصویر به صورت آینه‌ای به نظر برسد، بنابراین شما دو نسخه از آن را در عکس مشاهده می‌کنید.

تصویر هابل از یک کهکشان

دانشمندان متخصص تلسکوپ هابل می‌نویسند: "هابل استعداد خاصی برای تشخیص کهکشان‌های بسیار دور دارد. حساسیت و دید شفاف تلسکوپ هابل به این تلسکوپ اجازه می‌دهد مکان‌های ضعیف و دوردستی را ببیند که تلسکوپ‌های زمینی به دلیل تأثیر تاری جو زمین نمی‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند. هابل اولین تلسکوپی بود که جزئیات را در تصاویر کهکشان‌ها تشخیص داد و قادر به تصویربرداری از شکل و ساختار داخلی آن‌ها بود."

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: