April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۲۳۹
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
0
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در۴ ماهه نخست تمسال نسبت با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
خاندوزی: درآمد حاصل از فروش نفت ۵۸۰ درصد افزایش یافت
سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: ۳۱ تیر وضعیت مالی دولت در سال ۱۴۰۱ تهیه شد و پایان سال وضعیت مجامع و شرکت‌های زیادی مشخص شد.

وی ادامه داد: مهار تورم بعد از افزایش قیمت‌ها در اردیبهشت و خرداد از اولویت‌های جدی رییس جمهور بود که تا پایان سال باید در اولویت ستاد اقتصادی دولت قرار بگیرد عملکرد دولت در ۴ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است.

خاندوزی از رشد ۴۸درصدی درآمدی منابع بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۱۶درصدی هزینه‌ها خبر داد و گفت: دولت روی این موضوع متمرکز بود تا بتواند درآمد پایدار بیشتری کسب کند.

وی اضافه کرد: این یعنی جبران کسری بودجه در دستور کار دولت بود و در ۴ ماهه نخست امسال محقق شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در ۴ ماهه نخست امسال بودیم و این موارد از موارد ذیل تبصره ۱۴ بود و این باعث شد دولت با تنخواه کمتری وضعیت مالی خود را سامان دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: