کد خبر: ۳۸۱۳۰۸
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
مصطفی نادری مدیرعامل بیمارستان بینا درباره عدم تمدید قرارداد بیمارستان‌های چشم‌پزشکی ایران با بیمه تکمیلی، می‌گوید که با اینکه ما با بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی دولت قرارداد داریم و طبق تعرفه‌ای است که دولت اعلام کرده، متاسفانه این بیمه‌ها زیربار این قرارداد نرفته‌اند. علیرغم اینکه مراکز حاضر شده‌اند تعرفه دولت، که پایین‌ترین تعرفه است را قبول کنند، ولی این بیمه‌ها قبول نکرده‌اند و الان برای مردم مشکل ایجاد شده است.
مشکل اصلی بدهی کلان بیمه آتیه‌سازان به تمام مراکز درمانی است
مدیرعامل بیمارستان بینا درباره عدم تمدید قرارداد بیمارستان‌های چشم‌پزشکی ایران با بیمه تکمیلی، می‌گوید که با اینکه ما با بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی دولت قرارداد داریم و طبق تعرفه‌ای است که دولت اعلام کرده، متاسفانه این بیمه‌ها زیربار این قرارداد نرفته‌اند. علیرغم اینکه مراکز حاضر شده‌اند تعرفه دولت، که پایین‌ترین تعرفه است را قبول کنند، ولی این بیمه‌ها قبول نکرده‌اند و الان برای مردم مشکل ایجاد شده است.

بیمارستان‌های چشم‌پزشکی ایران، قرارداد‌های خود را با بیمه تکمیلی تمدید نکرده‌اند. دکتر مصطفی نادری در گفتگو با «انتخاب» درباره علت عدم تمدید قرارداد با بیمه‌های تکمیلی، بیان کرد: «هر ساله ما قراردادی با بیمه‌های تکمیلی داریم. امسال دولت یک تعرفه‌ای را به عنوان تعرفه پایه تعیین کرده است که متاسفانه برخی از بیمه‌های تکمیلی زیر بار این دستورالعملی که لازم‌الاجراست، نرفته‌اند. در واقع با اینکه ما با بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی و خدمات درمانی دولت قرارداد داریم و طبق تعرفه‌ای است که دولت اعلام کرده، متاسفانه این بیمه‌ها زیربار این قرارداد نرفته‌اند.»

وی ادامه داد: «در این بین مردم که بیمه تکمیلی دارند، مجبورند که هزینه را طبق تعرفه دولت پرداخت کنند و بعد از بیمه‌ها آن را بگیرند. بیمه‌ها موظف هستند که مستقیما مبلغ را به آن‌ها بدهند که متاسفانه این کار را نکرده‌اند. علیرغم اینکه مراکز حاضر شده‌اند تعرفه دولت، که پایین‌ترین تعرفه است را قبول کنند، ولی این بیمه‌ها قبول نکرده‌اند و الان برای مردم مشکل ایجاد شده است، وگرنه ما داریم خدمات‌مان را می‌دهیم. پیش از این مردم اگر بیمه داشتند، بیمه تکمیلی‌شان بدون پرداخت هزینه، کار می‌شد و صورت اسناد می‌دادیم و طبق قانون باید دو الی سه ماه دیگر به ما پرداخت می‌کردند. اما الان یکی از بیمه‌ها از برج هشت سال گذشته بدهی خود را به بیمارستان‌ها نداده است. علیرغم اینکه ما مطرح کرده‌ایم که تعرفه دولت باید مبنا باشد، متاسفانه حاضر به عقد قرارداد نشدند و مردم کلی مشکل دارند.»

دکتر نادری خاطرنشان کرد: «ما که خصوصی هستیم، آنچه معاون اول رییس جمهور اعلام کرده و نوشته که لازم الاجراست، قبول کرده‌ایم، ولی بیمه‌ها که خیلی از آن‌ها دولتی یا خصولتی هستند زیر بار نرفته‌اند و در اینجا مردم دارند صدمه می‌بینند.»

مدیرعامل بیمارستان بینا درباره بدهی بیمه‌ها، مطرح کرد: «بدهی‌ها برای بیمارستان‌های مختلف است، ولی بدترین آن‌ها بیمه آتیه‌سازان است که از برج هشت بدهی‌ها خود را تقریبا به همه مراکز پرداخت نکرده است. بعضی از بیمه‌های تکمیلی هم قراردادشان تمام شده است و متاسفانه حاضر نیستند با تعرفه‌ای که دولت اعلام کرده است، قرارداد ببندد. علیرغم همه مشکلات و گرانی‌ها، مراکز خصوصی تعرفه را قبول کرده‌اند، ولی بیمه‌ها زیربارش نمی‌روند. مشکل اصلی بدهی‌های کلان بیمه آتیه‌سازان به تمام مراکز درمانی است.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: