کد خبر: ۳۸۱۳۰۹
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
0
آبله میمون که اکنون به ۷۵ کشور سرایت کرده و دست کم ۱۶۰۰۰ نفر را مبتلا کرده است.
اعلام وضعیت اضطراری در جهان به علت شیوع این بیماری
دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت: «ما با شیوع بیماری‌ای مواجه هستیم که به سرعت از طریق روش‌های جدید انتقال در سراسر جهان گسترش یافته است. ما در مورد آن خیلی کم می‌دانیم.»

هیئت سازمان جهانی بهداشت در بیان این اعلامیه مردد بود، زیرا ویروس همچنان در گروه در معرض خطر اولیه، یعنی مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، در حال گسترش است و نه در میان گروه‌های آسیب پذیرتر از جمله زنان باردار، افراد مسن یا کودکان.

فقط کووید ۱۹ و فلج اطفال، عنوان "وضعیت اضطراری جهانی" را دریافت کرده‌اند. اعلام این وضعیت می‌تواند به کشور‌های عضو کمک کند تا منابعی را برای کمک به مهار شیوع آن سرمایه‌گذاری کنند و واکسن‌ها و درمان‌ها را به اشتراک بگذارند.

دکتر «جیمز لاولر»، یکی از مدیران مرکز جهانی امنیت بهداشتی دانشگاه نبراسکا، گفت: «مهار شیوع بیماری ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.»

با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که واکنش در سطح جهانی همچنان از فقدان هماهنگی رنج می‌برد، زیرا کشور‌های مختلف با سرعت‌های بسیار متفاوتی برای رسیدگی به این مشکل عمل می‌کنند.

علائم در آخرین شیوع آبله میمون شامل ضایعات در گلو، مجرای ادرار و مقعد است که می‌تواند بسیار دردناک باشد. تب، بدن درد یا علائم تنفسی معمولاً با این بیماری مرتبط هستند، اما این علائم در طول این شیوع در همه افراد مشاهده نشده است.

در همین حال، تجزیه و تحلیل ژنتیکی اخیر نمونه‌های بیماران آلوده نشان داد که ژنوم آبله میمون از سال ۲۰۱۸ تاکنون نزدیک به ۵۰ جهش ژنتیکی داشته است.

اینکه آیا جهش‌ها انتقال، شدت یا سایر ویژگی‌های ویروس را تغییر داده است، مشخص نیست، اما داده‌ها نشان می‌دهند که آبله میمون ممکن است نسبت به سال ۲۰۱۸ آسان‌تر گسترش یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: