April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۳۲۲
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
0
مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس از تصویب تمدید یکساله تطبیق کارگزاری با استاندارد‌های صدور مجوز تاسیس و فعالیت، تمدید اعتبار مجوز‌های فعالیت و اعطای مجوز ۵ ساله خبر داد.
مصوبات جدید سازمان بورس درباره فعالیت کارگزاری‌ها
مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب تمدید یکساله تطبیق کارگزاری با استاندارد‌های صدور مجوز تاسیس و فعالیت، تمدید اعتبار مجوز‌های فعالیت و اعطای مجوز ۵ ساله خبر داد و این مصوبات به زودی به شرکت‌های کارگزاری ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، به کارگزاری‌هایی که پیش از ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، مجوز تاسیس و فعالیت را از سازمان اخذ کرده بودند به منظور تطبیق وضعیت با استاندارد‌های موضوع این دستورالعمل، یک سال از ابلاغ این مصوبه فرصت داده شد. تأمین حداقل سرمایه ثبت و پرداخت شده ۱۰۰ میلیارد تومانی، تأمین دفتر اداری در مالکیت با کاربری اداری ـ تجاری حداقل به متراژ ۵۰۰ متر مربع و تأمین OMS اختصاصی، سه استاندارد این دستورالعمل بود. کارگزاری‌ها تا ۱۹ خرداد سال آینده فرصت دارند تا شرایط را با استاندارد‌های موضوع دستورالعمل تطبیق دهند.

همچنین اعتبار مجوز‌های فعالیتی که پیشتر بصورت یک ساله برای شرکت‌های کارگزاری صادر شده بود تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد. کارگزاری‌هایی که پیشتر مجوز فعالیت یک ساله را دریافت کردند و تاریخ انقضای آن‌ها در حال اتمام است، نیازی نیست برای تمدید به سازمان بورس مراجعه کنند و تاریخ انقضای مجوز آن‌ها تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

موضوع سوم، اعطای مجوز ۵ ساله فعالیت در صورت احراز استاندارد‌های سه‌گانه است. شرکت‌های کارگزاری اگر مجوز فعالیت‌ها را با شرایط سه‌گانه در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری، دریافت یا تمدید کنند به جای مجوز یک ساله به آن‌ها مجوز فعالیت ۵ ساله داده می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: