کد خبر: ۳۸۱۳۷۱
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد اوراسیا میزبان نخستین محموله کاتالیست‌های تولید آمونیاک ایران‌ساخت شد.
اوراسیا میزبان نخستین محموله کاتالیست‌های تولید آمونیاک ایرانی
نخستین محموله صادرات کاتالیست آمونیاک به منطقه اوراسیا یکی از دستاورد‌هایی است که یک شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آن دست یافته و بازار جهانی هم به این محصول دسترسی پیدا کرده است.

این کاتالیست‌ها در دنیا توسط معدود شرکت‌های چندملیتی و بین‌المللی اروپایی و آمریکایی با سوابق طولانی بیش از یک قرن تولید می‌شود.

اما این محصول فناورانه و کاربردی توسط شرکتی دانش‌بنیان در کشور تولید شده و به دلیل کیفیت بالایی که دارد به منطقه اوراسیا هم صادر شده است. این شرکت با حضور در بازار‌های بین المللی و شرکت در کنفرانس‌های متعدد خارجی با مطرح کردن مزیت‌های فنی و بازرگانی کاتالیست ایرانی، موفق شده است که قرارداد‌هایی به ارزش بیش از ۷ میلیون یورو برای حدود ۵۰۰ تن انواع کاتالیست با مجتمع‌های پتروشیمی آمونیاک و متانول و نیز مجتمع‌های پالایشگاهی و فولادی منعقد کند.

کاتالیست‌های این شرکت دانش بنیان در مجتمع‌های پتروشیمی آمونایک و متانول و پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های فولادی کشور در حال ارائه است و بیش از ۷۰ درصد گاز سنتز مورد نیاز در مجتمع‌های مذکور از طریق کاتالیست‌های نفت و گاز این شرکت در شرایط بهتر نسبت به کاتالیست‌های خارجی تامین می‌شود.

این شرکت از سال ۸۳ تحقیقات خود را بر روی کاتالیست‌ها آغاز کرد و پس از ۵ سال توانست کاتالیست ریفورمر اولیه با بخار آب را به تولید انبوه برساند. با ادامه روند تحقیقاتی و تولیدی همه ۸ نوع کاتالیست فرآیند آمونیاک و اوره در این شرکت تا سال ۹۸ به تولید انبوه رسید و امروز بخش مهمی از نیاز صنایع نفت و گاز با تولیدات این شرکت تامین می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: