April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۱۶
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به افزایش قیمت ۳۵ درصدی و افزایش روغن‌موتور‌های تقلبی در بازار واکنش نشان دادند.
افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن موتور
علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو درمورد تزریق قطره چکانی روغن‌موتور به بازار و افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن‌موتور در بازار مصاحبه تلفنی کرد.

نیک آئین گفت: متأسفانه به دلیل اینکه برنامه منظمی برای روغن‌ساز‌ها وجود ندارد، هرطور دوست دارند با مشتریان برخورد می‌کنند و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش روغن‌موتور تقلبی در بازار افزود: این مسئله صدمات زیادی را به صنف ما و مردم وارد کرده است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو از تلاطم بازار روغن‌موتور سخن گفت و اظهار کرد: بیشتر این روغن‌های موتور و واسکازین و روغن‌های روانکار که تولید می‌شود در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرند و لذا به صنعت و کارخانه‌ها هم صدمه می‌زنند و متأسفانه هیچ برنامه‌ای هم برای کنترل این قضیه وجود ندارد.

نیک آئین با بیان اینکه روغن‌ساز‌ها روغن‌موتور پرمصرف را با مشتقات دیگر به‌صورت سبدی توزیع می‌کنند گفت: این روغن‌ساز‌ها ضد یخ را هم در کنار روغن‌موتور تولید و به‌صورت اجباری توزیع می‌کنند، اما واحد‌های صنفی که از نظر مالی و مکان دپوی انبار ضعیف هستند و باید ضدیخ را تا برج دی و بهمن نگه دارند دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تشخیص روغن‌موتور تقلبی از غیرتقلبی امکان‌پذیر نیست تصریح کرد: این روغن‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی در بسته‌بندی‌هایی مثل روغن‌موتور اورجینال تولید می‌شوند و به عمده‌فروشان روغن فروخته می‌شوند لذا اگر روغن‌ساز‌ها با مشکلات افزایش هزینه مواد اولیه و واردات مواجه هستند می‌توانند قیمت‌ها را قانونی افزایش دهند و نگرانی مردم را هم از بابت تقلبی بودن محصولات کاهش دهند.

نیک آئین اظهار کرد: در خیلی موارد به‌خاطر فرار مالیاتی از ارائه فاکتور خودداری می‌شود، اما اگر کد شناسه کالا پیگیری شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

در ادامه، اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متأسفانه ما در هنگام مواجهه با افزایش قیمت برخی کالاها، شاهد افزایش ورود کالا‌های تقلبی هم هستیم.

وی افزود: اگر عاملان فروش، کالا را با فاکتور رسمی دریافت کنند و کالا هم همان کالای اصلی توسط شرکت‌های مجوزدار باشد دیگر شاهد عرضه کالای تقلبی در سطح بازار نخواهیم بود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های جلوگیری از ورود کالای تقلبی و عرضه به بازار این است که کالا از تولیدکننده رسمی و با فاکتور رسمی خریداری شود.

اسفنانی با بیان اینکه روغن‌ساز‌ها مجوزی برای افزایش قیمت ندارند گفت: اگر سازمان حمایت مجوز داده باشد باید رسماً اعلام کنند در غیر این صورت گران‌فروشی و عرضه کالای تقلبی به بازار تخلف محسوب می‌شود و مستوجب برخورد تعزیراتی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: