کد خبر: ۳۸۱۴۳۱
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
در روز‌های اخیر شاهد قطعی آب در برخی از مناطق اصفهان بوده ایم که با انتقاد شهروندان همراه بوده است؛ معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: نسبت مصرف به تولید آب با یکدیگر برابر نیست که این موجب افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق اصفهان شده است.
دلیل قطعی آب در بیشتر مناطق اصفهان چیست؟
ناصر اکبری درباره افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق اصفهان طی سه روز گذشته و گلایه شهروندان نسبت به این موضوع، اظهار کرد: دلیل قطعی و یا افت فشار آب در برخی مناطق اصفهان گرمای شدید هوا و افزایش مصرف است.

وی توضیح داد: در دمای بیش از ۳۵ درجه، هر یک درجه افزایش دمای هوا، سه درصد مصرف آب را بالا می‌برد که طی چهار روز گذشته دمای هوای اصفهان بین ۴۰ تا ۴۲ درجه بود و با توجه به تداوم این شرایط در روز جاری، اصفهانی‌ها با قطعی و یا افت فشار آب مواجه هستند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با پیش بینی اینکه با بارش‌های پیشرو از فردا دمای هوا اندکی کاهش یابد، تاکید کرد: در شرایط فعلی سعی در تامین آب طبقات پایین را داریم، البته ممکن است در برخی ساعات گرم روز طبقات پایین نیز با قطعی آب مواجه شوند، اما با آبرسانی سیار مشکل شهروندان را حل می‌کنیم.

وی افزود: با وجودی که مخازن ذخیره آب در اصفهان آبگیری می‌شود، اما به دلیل افزایش مصرف، اکنون نسبت مصرف به تولید آب با یکدیگر برابر نیست که این موجب افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق اصفهان شده است.

سرپرست روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان توضیح داد: دلیل قطعی و یا افت فشار آب در اصفهان گرمای شدید هوا و بالارفتن مصرف آب است.

مجید حبیبیان گفت: با توجه به کمبود اصفهان در منابع تامین آب، مخازن خالی می‌شود و فشار شبکه افت می‌کند و که این موجب قطعی آب در برخی مناطق اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه در صورت درخواست مناطق آبرسانی سیار خواهیم داشت، افزود: مناطق ۴ اصفهان، ملک شهر و ... با افت فشار آب مواجه هستند.

سرپرست روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: با کاهش دمای هوا، میزان مصرف و تولید آب اصفهان متعادل خواهد شد.

وی گفت: برای تامین آب شهروندان اصفهانی، چاه‌های اضطراری با تاییدیه بهداشت در مدار قرار دارند، همچنین تصفیه خانه باباشیخعلی با حداکثر ظرفیت خود در مدار است.

حبیبیان توضیح داد: با افزایش دمای هوا حدود ۱۶ مترمکعب بر ثانیه نیاز سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ است، اما این سامانه تنها توان تولید ۱۱ مترمکعب بر ثانیه را دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: