کد خبر: ۳۸۱۴۵۹
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
رای الیوم نوشت: شرایط گذشته تغییر کرده و آنچه در آینده خواهد آمد ممکن است برای اسرائیل وحشتناک باشد.
رای الیوم: سید حسن نصرالله همه معادلات صهیونیست‌ها را تغییر داد
روزنامه رای الیوم نوشت: ژنرال‌های صهیونیست این روز‌ها برای نیروی هوایی و تانک‌های ارتش خود عزادارند و مصاحبه سید حسن نصرالله با المیادین همه معادلات آن‌ها را تغییر داد.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر کرد، نوشت: ما نیازی نداریم که ژنرال بازنشسته اسرائیلی اسحاق بریک با ما در مورد وضعیت تشدید اضطرابی که این روز‌ها رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد صحبت کند و در مقاله‌ای در روزنامه "هاآرتص" برای نیروی هوایی اسرائیل در این باره ماتم بگیرد، چرا که نیروی هوایی اسرائیل دیگر آمادگی و توانایی پیروزی در نبرد‌ها را ندارد و به یک هدف راهبردی برای موشک‌های حزب‌الله لبنان در شمال و عملیات جنبش‌های مقاومت فلسطین در جنوب (نوار غزه) تبدیل شده است. نوشته‌های روی دیوار واضح است و حروف آن برجسته است که همه این موارد ثابت می‌کند که شرایط گذشته تغییر کرده است و آنچه در آینده خواهد آمد ممکن است برای اسرائیل وحشتناک باشد.

ما تصدیق می‌کنیم که ارتش اسرائیل همچنان قوی است و همچنین نیروی هوایی آن که شامل جدیدترین هواپیما‌های جنگی آمریکایی است، از "اف - ۳۵" رادار گریز شروع می‌شود و به "اف - ۱۶" ختم می‌شود، اما آنچه به طور اساسی تغییر کرده است موشک‌های دقیق و هوشمند است که در اختیار گروه‌های مقاومت به ویژه حزب‌الله در لبنان، حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه و انصارالله در یمن قرار گرفته است. علاوه بر آن زرادخانه‌های پیشرفته نظامی مملو از غافلگیری و تجربه بالای رزمی ارتش‌ها در سوریه، عراق و ایران که برجسته‌ترین پایگاه‌های رسمی محور مقاومت هستند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه طولانی خود با تلویزیون المیادین به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس این حزب فاش کرد: «هیچ هدف اسرائیلی در خشکی و دریا وجود ندارد که نتوان آن را با موشک‌های مقاومت هدف قرار داد».

او افزود: «ما توانایی‌های دریایی عظیمی داریم که برای دستیابی به بازدارندگی لازم کافی است. ۱۵۰ هزار موشک برای نبرد سرنوشت ساز آماده هستند، زیرا موشک‌های عادی به موشک‌های هوشمند و نقطه زن ارتقا یافته اند و مقاومت آماده پرتاب روزانه سه هزار موشک است».

آنچه آقای سید حسن نصرالله در مورد زرادخانه حزب الله گفت دقیق است و از آن به عنوان جنگ روانی یاد نکرده است، این اعداد و ارقام از سوی بسیاری از فرماندهان نظامی اسرائیل و مجلات تخصصی غربی تایید شده است و شاید هنگامی که ژنرال بریک به سوگ نیروی هوایی اسرائیل نشست بر اساس این حقایق تایید شده بود.

آنچه در مورد نیروی هوایی اسرائیل منتشر می‌شود در مورد سلاح زمینی نیز گفته می‌شود. قابل توجه است که این سلاح در جنگ‌ها به سلاحی ثانویه و بی اثر تبدیل شده است، زیرا تانک‌های اسرائیلی هر چقدر هم که پیچیده باشند پس از خسارت‌های سنگینی که تانک‌های مرکاوا به عنوان فخر و غرور صنعت نظامی اسرائیل در جنگ تابستان ۲۰۰۶ (۳۳ روزه) متحمل شدند دیگر نمی‌توانند چه در نوار غزه و چه در جنوب لبنان یک متر هم پیشروی کنند. همچنین شایان ذکر است که از آن تاریخ در تمام جنگ‌های اسرائیل به ویژه جنگ "شمشیر قدس" در ماه مه سال گذشته، از این تانک‌ها استفاده نشده است. به همین علت است که دیگر تهدیدی درباره نوار غزه وجود ندارد و البته این بازدارندگی به دلیل موشک‌های ضد تانک کورنت سوریه است که هم اکنون در اختیار مقاومت چه در جنوب لبنان و چه در جنوب فلسطین قرار دارد.

آخرین مطالعات علمی درباره تسلیحات رژیم صهیونیستی تأیید کرده که فرماندهی نظامی اسرائیل صد‌ها تانک را بازنشسته کرده است و تعداد گردان‌های زرهی به تعداد زیادی کاهش یافته است، نه به دلیل عدم کارایی آنها، بلکه به دلیل اینکه نیرو‌های جوان اسرائیلی تمایلی به فعالیت در آن‌ها ندارند، زیرا فعالیت در این گردان‌ها بسیار خطرناک است و احتمال هدف قرار گرفتن آن‌ها از سوی نیرو‌های مقاومت بسیار زیاد است به طوری که تانک‌های اسرائیلی و نیرو‌هایی که در آن قرار بگیرند بصورت یکجا از بین می‌روند.

تحلیلگران نظامی اسرائیل کاملا متقاعد شده اند که جنگ در جبهه شمالی (اراضی اشغالی) تقریبا قطعی است. علت آن تشدید تنش‌ها به دلیل تلاش اسرائیل برای سرقت گاز لبنان در میدان کاریش و همچنین اقدام آمریکا در ممنوع کردن فعالیت شرکت‌های اکتشافی اروپایی و روسی است که مقامات لبنانی با آن‌ها قرارداد بسته بودند، از آن جمله می‌توان به شرکت توتال فرانسه و شرکت انی ایتالیا اشاره کرد که از اکتشاف گاز در آب‌های لبنان منع شده اند؛ بنابراین به قحطی و گرسنگی کشاندن مردم لبنان، تشدید بحران‌های آن‌ها در بخش انرژی، برق و بهداشت برای به زانو درآوردن آن‌ها و شروع جنگ داخلی لبنان به سیاستی شکست خورده تبدیل شده است که نتیجه معکوس دارد.

صهیونیست‌ها و در راس آن‌ها یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم اسرائیل، منتظر بازگشت آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا به لبنان هستند تا از او بخواهند تا به تلاش‌های خود برای دستیابی به توافق در مورد بحران میدانی کاریش قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی سید حسن نصرالله، یعنی پایان ماه آینده، سرعت ببخشد.

زمانی که استکبار اسرائیل تبخیر می‌شود و از بین می‌رود و ابر‌های شکست و ناامیدی فضای تل آویو و اتاق‌های فرماندهی نظامی آن را در زیر زمین و بالای آن می‌پوشاند و سیاه می‌کند و این فرماندهی نظامی برای اولین بار در تاریخ خود از پاسخ دادن به پرواز سه پهپاد حزب الله که بر فراز سکو‌های میادین استخراج گاز کاریش پرواز کردند و ماموریت خود را در زمینه عکسبرداری از آن و ارسال اطلاعات و تصاویر به مقر فرماندهان حزب الله به خوبی انجام دادند، امتناع می‌ورزند؛ این بدان معناست که این دشمن بیشتر دندان‌های نیش و پنجه‌های خود را از دست داده است و در صورت پیدا شدن دندان‌های نیش هم، این دندان‌ها پوسیده و چرکین است و دیگر قادر به بازدارندگی نیستند.

ماه اوت آینده ممکن است در تاریخ منطقه تعیین کننده باشد و معادله مورد انتظار حاکی از آن است که گرسنگی لبنان پایان می‌پذیرد و استخراج گاز و نفت از میادین آن از جمله کاریش و تحقق کامل خواسته‌های مشروع آن صورت می‌گیرد و ۶۰۰ میلیارد دلار به خزانه لبنان از این میادین، سرازیر می‌شود. در غیر این صورت موشک‌های هوشمند و دقیق و پهپاد‌های مسلح نه تنها بر روی سکو‌های آب‌های سرزمینی، بلکه در امتداد سواحل فلسطین اشغالی از ناقوره در شمال گرفته تا رفح در جنوب نوار غزه شلیک خواهند شد و به پرواز درخواهند آمد.

مقاومت بر سر عهد خود باقی است و از جنگ نمی‌ترسد و برای آن آماده است، زیرا آخرین گزینه و پایان همه درد‌هاست و شرایط بین‌المللی و تغییر و تحولات کشور‌های عربی بیش از هر زمان دیگری آن را محتمل کرده است و ما در انتظار اولین موشک یا اولین پهپاد نشسته ایم و روز‌های آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: