April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۶۴
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از سیاست چین واحد در خصوص تایوان حمایت می‌کند.
لاوروف: ما از اصل «چین واحد» حمایت می‌کنیم
به گزارش راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگ‌های در تاشکند پایتخت ازبکستان، با اشاره به تحولات اخیر تنگه تایوان، اعلام کرد: «ما از سیاست چین واحد در مورد تایوان حمایت می‌کنیم. امیدواریم هیچ اقدام تحریک آمیزی در رابطه با موضوع تایوان صورت نگیرد و باعث ایجاد تنش در منطقه نشود.»

لاوروف در ادامه به بحث تبادل زندانیان روس پرداخت و گفت: روسیه در حال هماهنگ کردن تاریخ تماس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا است و به زودی تاریخ مناسبی را پیشنهاد خواهد داد. مطمئنا شنیدن پیشنهادات بلینکن در مورد تبادل زندانیان جالب خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به دخالت و یکجانبه گرایی سازمان ناتو پرداخت و تاکید کرد که سازمان همکاری شانگ‌های مانند ناتو نیست و در آن چیزی مانند ناتو که آمریکا و متحدان غربی اش رویکرد خاصی را به دیگر کشور‌ها تحمیل می‌کنند، وجود ندارد. نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های توافقنامه‌ای را برای گسترش استفاده از ارز‌های ملی در تجارت متقابل تصویب خواهد کرد.

نشست امروز وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگ‌های مقدمه‌ای برای نشست سران کشور‌های عضو این سازمان که قرار است ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) برگزار شود، بود. در نشست بعدی ایران با امضای یادداشتی در مورد تعهدات این کشور در اجلاس سمرقند در سازمان همکاری شانگ‌های پذیرفته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: