April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۱۴۸۸
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که به هدست واقعیت ترکیبی ارتباط دارد. احتمالاً کاربران برای استفاده از هدست اپل به دو اپل واچ نیاز خواهند داشت.
احتمالاً کاربران برای کار با هدست واقعیت ترکیبی اپل به دو اپل واچ نیاز خواهند داشت
اپل اکوسیستم بزرگی از محصولات متنوع دارد که همگی با هم در ارتباط هستند. این اکوسیستم بسته مزایای زیادی به کاربران ارائه می‌دهد، اما هم‌زمان منتقدانی نیز دارد. شایعه‌ها می‌گویند اپل روی هدست واقعیت ترکیبی کار می‌کند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد هدست اپل قرار است ارتباط تنگاتنگی با ساعت هوشمند این شرکت داشته باشد.

از قرار معلوم کاربران برای استفاده از هدست واقعیت ترکیبی اپل باید از دو اپل واچ استفاده کنند. امروزه ارزان‌ترین مدل از اپل واچ با قیمت ۳۰۰ دلار فروخته می‌شود.

به گزارش دیجیتال ترندز، ظاهراً اپل موفق به ثبت پتنت جدیدی در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده شده که براساس آن می‌توان از اپل واچ برای شناسایی ژست‌های حرکتی دست استفاده کرد. یک نمونه از این ژست‌های حرکتی، لمس یک دست توسط دست دیگر است.

کاربر می‌تواند ازطریق لمس دست‌هایش کار‌هایی مثل حرکت دادن نشانگر ماوس، اسکرول کردن، تغییر تنظیمات، باز کردن فایل یا سند، نمایش منو و... را انجام دهد. سیستم موردبحث از فرکانس‌های رادیویی ساطع‌شده از ساعت برای رهگیری حرکات استفاده می‌کند. نوع دیگری از سیستم اپل ممکن است برای رهگیری حرکات، مبتنی‌بر دوربین باشد.

تولیدکنندگان دستگاه‌های واقعیت مجازی همواره بر سر ایجاد نوعی رابط کاربری مناسب با چالش مواجه بوده‌اند. متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) تنها شرکتی است که توانسته رابط مناسبی طراحی کند. متا از دو کنترلر دستی با دکمه و جوی‌استیک استفاده می‌کند.

گوگل پس از عدم موفقیت در طراحی رابط کاربری مناسب مجبور شد تولید عینک پرحاشیه‌ی Google Glass را متوقف کند. راهکار اولیه‌ی گوگل این بود که کاربر عبارت «اوکی گوگل» را به زبان بیاورد، اما انجام این کار در محیط‌های عمومی حس مثبتی به کاربر القاء نمی‌کرد.

اگر شایعه‌های جدید حقیقت داشته باشند، اپل روی هدستی بسیار گران‌قیمت کار می‌کند. برخی از افشاگران می‌گویند هدست اپل به تنهایی بیش از ۳٬۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. هزینه‌ی اضافه‌ی دو اپل واچ را نیز به معادله اضافه کنید تا وضعیت عجیب‌تر شود.

در نظر داشته باشید که پتنت‌ها گاهی اوقات هرگز در دنیای واقعی دیده نمی‌شوند؛ بنابراین تا زمانی که اپل چیزی اعلام نکند همه‌چیز در حد شایعه باقی می‌ماند.

یک فرضیه این است که اپل دو دستگاه کوچک مشابه اپل واچ برای هدست خود طراحی کند و آن‌ها را به همراه هدست دردسترس قرار دهد. این دستگاه‌ها تمامی قابلیت‌های اپل واچ را ارائه نخواهند داد و به‌صورت سفارشی برای سازگاری با هدست اپل ساخته خواهند شد. فرضیه‌ی دیگر این است که اپل نوعی کنترلر دیگر برای هدست بسازد، اما استفاده از آن با اپل واچ را نیز امکان‌پذیر کند.

براساس آنچه از گوشه و کنار شنیده‌ایم اپل قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۲ هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی و سپس آن را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: